سرهنگ پاسدار علی پیر جاهد در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، به پیشینه تشکیل بسیج به فرمان امام خمینی (ره) اشاره و اظهار کرد: بسیج یک مکتب و فرهنگ است و باید تلاش کنیم این فرهنگ و مکتب را که نسخه شفا بخش انقلاب اسلامی است بیش از پیش به جهانیان معرفی و از […]

سرهنگ پاسدار علی پیر جاهد در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، به پیشینه تشکیل بسیج به فرمان امام خمینی (ره) اشاره و اظهار کرد: بسیج یک مکتب و فرهنگ است و باید تلاش کنیم این فرهنگ و مکتب را که نسخه شفا بخش انقلاب اسلامی است بیش از پیش به جهانیان معرفی و از آن صیانت و حراست کنیم.

وی همچنین به هفته بسیج اشاره کرد و گفت: همانطور که می‌دانید ما در استان ۲ هزار گروه جهادی داریم که بخاطر رعایت پروتکل‌های بهداشتی فقط ۳۰۰ گروه جهادی در اولین روز بسیج در رزمایش اقتدار جهادگران برای گره گشایی از مشکلات مردم مشارکت کردند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان اردبیل بیان کرد: روز یک شنبه همزمان با سراسر کشور ۱۱۶ پروژه عمرانی و محرومیت زدایی در استان اردبیل افتتاح شد که این پروژه‌ها شامل ۱۵ پروژه عمرانی، ۵ پروژه اقتصاد مقاومتی، ۲۷ مورد قرض‌الحسنه بود و در راستای محرومیت زدایی و مردم یاری افتتاح شد.

سرهنگ پیرجاهد به مشکل کم‌آبی در برخی مناطق محروم و روستاهای دور افتاده استان اشاره کرد و گفت: بخاطر تنش آبی که در استان داریم ۲۸ پروژه آب رسانی در مناطق کم برخوردار کلنگ زنی شد.

جهاد بسیجیان اردبیل در ۶۲ محور مختلف

سرهنگ پیرجاهد به فعالیت گروه‌های جهادی در استان اردبیل اشاره کرد و گفت: گروه‌های جهادی استان در ۶۲ عرصه در جهت خدمت رسانی به مردم فعالیت می‌کنند و کار گروه‌های جهادی استان از زلزله کرمانشاه و سیل لرستان شروع شد و همچنان در دوران کرونا فعالیت این گروه تداوم پیدا کرد.

وی تصریح کرد: همچنین تولید اولین ماسک خانگی در اردبیل کلید خورد و توانست مشکلات تأمین ماسک را در استان حل کرده و مردم را به آرامش برساند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان به طرح قاسم سلیمانی در دوران کرونا نیز اشاره و اضافه کرد: بسیج استان در این زمینه به کمک مردم آمد و در بحث شناسایی بیماران و واکسیناسیون به طور شبانه روزی خدمات ارائه کردند.

گام بلند بسیج سازندگی درمحرومیت‌زدایی/آبرسانی و اشتغال اولویت است

سرهنگ پیرجاهد ادامه داد: در همان ایام اوایل شیوع کرونا کمک‌های مومنانه به دستور مقام معظم رهبری در استان اردبیل نیز همزمان با سراسر کشور آغاز شد بعد گفتمان سازی اقدام به فرهنگ سازی کردیم به طوری که خوشبختانه مردم دیگر نیازی به حضور بسیج ندارند و خودشان جهت کمک به مردم اقدام می‌کنند.

وی بیان کرد: یک سری از کمک‌های مومنانه پویش ملی بود از جمله تهیه و توزیع غذای گرم، آزادی زندانیان و تعدادی از اقدامات هم پویش استانی بود که برای اولین در کشور در استان اردبیل انجام شد از جمله نان صلواتی و ذبح قربانی که تمام اقشار مردم به طور خود جوش مشارکت کردند.

این مسئول همچنین با بیان اینکه ۱۲۵ میلیارد تومان کمک‌های نقدی از طریق مردم جمع آوری و به نیازمندان عرضه شد، تصریح کرد: برای پوشش حداکثری و رفع محرومیت باید بعد از دوران کرونا این پتانسیل‌ها و ظرفیت‌ها در جهت حل مشکلات کشور از جمله اشتغال و ازدواج به کار گرفته شود.

آبرسانی به ۱۶۳ روستای محروم در روز

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان در ادامه گفت: مأموریت اصلی ما که باید هنرمندانه هدایت کنیم همان اقتصاد مقاومتی است در این راستا رویش و نقطه امید دیده می‌شود اما سرعت کار پایین است و باید به کار سرعت بدهیم.

سرهنگ پیرجاهد بیان کرد: امسال با توجه به وجود تنش آبی در استان، به صورت روزانه گروه‌های جهادی ۱۶۳ روستا را با ۲۶۶ تانکر آبرسانی کردند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۷۰۰ صندوق قرض‌الحسنه اشتغال‌زایی و مردم یاری بین مردم ایجاد شده است، گفت: این صندوق‌ها کاملاً به صورت مردم محور هدایت می‌شوند و بسیج در این مسیر تنها هدایت کننده و پشتیبان است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان ادامه داد: تابه امروز حدود ۴۰ میلیون تومان سرمایه با مشارکت بانک‌های عامل و مردم جمع‌آوری شده تا در اشتغال صرف شود که در واقع سرمایه‌های خرد مردم جمع‌آوری شده است و صندوق کارآفرینی امید از این صندوق‌های خرد حمایت می‌کند.

گام بلند بسیج سازندگی درمحرومیت‌زدایی/آبرسانی و اشتغال اولویت است

سرهنگ پیرجاهد بیان کرد: در جهت اشتغال‌زایی کارگاه‌هایی به شرط به‌کارگیری مردم کم برخوردار همان منطقه در اختیار سرمایه‌گذارها قرار دادیم و سعی کردیم از ظرفیت شبستان‌ها برای ایجاد اشتغال استفاده کنیم و کارهایی که در شأن و منزلت مساجد است در شبستان‌ها انجام شود.

وی تصریح کرد: سعی سازمان بسیج سازندگی استان این است که جلوی بعضی کج روی‌ها را بگیرد و هم‌سو با اهداف و محور فعالیت خود به افرادی که اهل کار بودند ۵۶ میلیارد تومان تسهیلات خرد و خانگی اعطا کرد.

پیر جاهد اظهار کرد: یکی دیگر از مشکلات کشور ازدواج جوانان است در این راستا سعی کردیم کارساز بوده و جهیزیه آسان را تهیه و به نوعروسان نیازمند اهدا کنیم که در همین رابطه حضور خیران بسیار حائز اهمیت و سبب دلگرمی بود.

در تقویت اشتغال کوتاهی نمی‌کنیم

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان با اشاره به اینکه یکی از مشکلات کشور اشتغال‌زایی است گفت: بیشترین انرژی ما در بخش اقتصاد مقاومتی خواهد بود و به دنبال اشتغال‌زایی خواهیم بود.

سرهنگ پیرجاهد خاطر نشان کرد: برای بسیج سازندگی ۹۰ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده است در صورت تحقق اعتبارات حدود ۷ مجتمع آب رسانی راه اندازی و آب پایدار بیشتر روستاها حل خواهد شد.

وی بیان کرد: یکی دیگر از برنامه‌های آتی سازمان بسیج سازندگی راه‌های روستایی است که با مشارکت گروه‌های جهادی و با امکانات و تجهیزات سپاه اقداماتی را انجام خواهیم داد.

این مسئول به ساخت خانه‌های محرومان تحت پوشش کمیته امداد اشاره کرد و گفت: در راستای حل مشکلات مردم با ادارات مختلف تعامل داریم و کمک خواهیم کرد در کمترین زمان مشکلات مردم حل شود.

انتهای پیام/

منبع