دو باشگاه استقلال و پرسپولیس اگر نتوانند تا ۵ روز آینده مدارک مورد نیاز و مستندات خود را به AFC ارسال کنند، مشمول جرائم سنگینی خواهند شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، روز ۲۸ آذر مدیران عامل استقلال و پرسپولیس پس از برگزاری نشستی در جهت رفع مشکلات دو باشگاه برای صدور مجوز حرفه‌ای، طی مصاحبه‌هایی خبر از رفع مشکل و صدور مجوز حرفه‌ای دو باشگاه دادند و این در حالی بود که گویا هنوز مجوزی از سوی AFC برای این دو باشگاه صادر نشده بود.

مصاحبه عجولانه مدیران عامل استقلال و پرسپولیس باعث شد تا مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا که در جریان این موضوع بودند تحریک شده و نسبت به آن واکنش نشان دهند.

سال گذشته شرکتی آلمانی با داشتن نمایندگی از کنفدراسیون فوتبال آسیا ماموریت پیدا کرد در فوتبال ایران حضور پیدا کرده و نسبت به باشگاه‌ها به صورت ریز و حرفه‌ای ممیزی کرده و نتیجه را نیز به AFC گزارش دهد. در گزارشی که از این شرکت به کنفدراسیون فوتبال آسیا رسید، نقایص موجود در باشگاه‌ها ارائه شد تا AFC در جریان جزئیات این نقایص قرار گیرد.

کنفدراسیون فوتبال آسیا با استناد به گزارشاتی که در دست داشت از باشگاه‌ها خواسته بود تا این مشکلات را بر طرف کرده و سپس برای دریافت مجوز حرفه‌ای اقدام نمایند که گویا برخی از این مشکلات همچنان باقی است.

مصاحبه‌های مصطفی آجورلو و مجید صدری مدیران دو باشگاه استقلال و پرسپولیس که با صراحت از رفع مشکلات و صدور مجوز حرفه‌ای سازی خبر می‌داد در نهایت منجر به واکنش کنفدراسیون فوتبال آسیا شد. مسئولان AFC که از این مصاحبه‌ها متعجب بودند شب گذشته نامه‌هایی مفصل به دو باشگاه استقلال و پرسپولیس ارسال کردند که موارد مهمی در آن گوشزد شده بود؛ و فدراسیون فوتبال نیز از آنها مطلع گردید.

کنفدراسیون فوتبال آسیا در این نامه‌ها برای دو باشگاه استقلال و پرسپولیس ضرب الاجل ۵ روزه تعیین کرده تا مدارک و مستندات خود را دال بر رفع نقایصی که به آنها گزارش شده بود ارائه دهند و در غیر این صورت نه تنها دو نماینده فوتبال کشورمان از رقابتهای این فصل لیگ قهرمانان کنار گذاشته می‌شوند، بلکه احتمال اعمال جرائم نقدی سنگین برای دو باشگاه، فدراسیون فوتبال ایران، کمیته صدور مجوز حرفه‌ای و حتی تعلیق فوتبال نیز وجود دارد. ضمن اینکه احتمال محرومیت دو باشگاه استقلال و پرسپولیس برای یک تا چند فصل از حضور در لیگ قهرمانان آسیا وجود دارد.

از جمله مهم‌ترین موارد و نقایصی که کنفدراسیون فوتبال آسیا برای رفع آن به استقلال و پرسپولیس تکلیف کرده می‌توان به موارد زیر اشاره کرد؛

۱- عدم اجرای احکام انضباطی در مورد بدهی‌ها

۲- عدم ارائه تسویه حساب مالیاتی

۳- مالکیت مشترک و دولتی بین دو باشگاه و نداشتن مجمع مستقل و غیر دولتی

۴- عدم ارائه تراز مثبت مالی مورد تایید حسابرسان رسمی

استقلال و پرسپولیس که دو نماینده کشورمان در رقابتهای این فصل لیگ قهرمانان آسیا هستند، به دلیل مصاحبه‌های عجولانه مدیران خود امروز به شدت از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا تحت فشار قرار دارند و هیچ بعید نیست AFC با حذف این دو تیم پر هوادار، قصد گرفتن زهر چشم از همه باشگاه‌های آسیایی داشته باشد.

انتهای پیام/