به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، علیرضا فرخی پیش از ظهر شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سال گذشته ۲۷ نفر در استان اردبیل بر اثر مسمومیت با گاز منوکسید کربن جان خود را از دست دادند که این رقم در مدت مشابه سال قبل ۳۲ نفر بوده است که کاهش حدود ۱۶ درصدی […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، علیرضا فرخی پیش از ظهر شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سال گذشته ۲۷ نفر در استان اردبیل بر اثر مسمومیت با گاز منوکسید کربن جان خود را از دست دادند که این رقم در مدت مشابه سال قبل ۳۲ نفر بوده است که کاهش حدود ۱۶ درصدی را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه آمار تلفات ناشی از مسمومیت با گاز منوکسیدکربن در سال گذشته کاهش داشته است، افزود: بر اساس آمار و گزارش‌های اعلامی از تعداد فوت شدگان، ۲۲ نفر مرد و پنج نفر زن بوده است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان اردبیل بیان کرد: آبان ماه با ۷ نفر فوتی ناشی از گازگرفتگی بالاترین قربانی طی ماه‌های سال را به خود اختصاص داده است.

فرخی ادامه داد: نشانه‌های اولیه مسمومیت خفیف با گاز مونوکسید کربن اغلب شبیه به علائم مرتبط با آنفلوآنزا، مانند حالت تهوع، استفراغ و خستگی، به نظر می رسند.

وی افزود: اطلاع‌رسانی و آگاهی عمومی به شیوه‌های مختلف می‌تواند برای کاهش تلفات انسانی بسیار مؤثر باشد و رسانه‌ها می‌توانند نقش ویژه‌ای در اطلاع‌رسانی و کاهش تلفات ناشی از مسمومیت با گاز منواکسیدکربن ایفا کنند.

انتهای پیام/

منبع