مجید محمد غریبانی در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان درباره جزئیات این حادثه گفت: روز گذشته یک مورد حادثه مسمومیت با گاز مونوکسید کربن در روستای مشتقین شهرستان نیر اعلام و بلافاصله نیروهای امدادی همراه با تجهیزات کامل آمبولانس به محل حادثه اعزام گردید. وی افزود: متأسفانه با وجود اعزام نیروها و به کارگیری […]

مجید محمد غریبانی در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان درباره جزئیات این حادثه گفت: روز گذشته یک مورد حادثه مسمومیت با گاز مونوکسید کربن در روستای مشتقین شهرستان نیر اعلام و بلافاصله نیروهای امدادی همراه با تجهیزات کامل آمبولانس به محل حادثه اعزام گردید.

وی افزود: متأسفانه با وجود اعزام نیروها و به کارگیری امکانات ویژه جهت احیای دوباره مصدومان ناشی از گازگرفتگی، طبق معاینات کادر درمانی ۲ نفر قبل از رسیدن آمبولانس جان خود را از دست دادند.

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی استان اردبیل با بیان اینکه هوا به یکباره از روز گذشته کاهش یافته و سبب استفاده شهروندان از وسایل گرمایشی شده است توصیه کرد: زمانی که به یکباره هوا سرد می‌شود افراد مجدداً وسایل گرمایشی را نصب می‌کنند بنابراین ممکن است با بی احتیاطی این اقدام را انجام دهند به همین دلیل تاکید ما بر این است که افراد حین راه اندازی مجدد وسایل گرمایشی تمام تمهیدات لازم را در نظر بگیرند تا شاهد چنین اتفاق ناگواری نباشیم.

غریبانی علائم و نشانه‌های مسمومیت با گاز منوکسید کربن ‬ را اعلام کرد: مسمومیت ناشی از گازگرفتگی می‌تواند به شکل موارد بسیار متفاوت در افراد نمایان شود اما شایع‌ترین آنها علائمی شبیه سردرد، سرگیجه، افزایش شدید ضربان قلب در ابتدا، ‏وزوز گوش و خواب آلودگی، تهوع، استفراغ، تپش قلب، کاهش سطح هوشیاری، آسیب‌های دائمی به سیستم عصبی، کما است که در نهایت موجب مرگ می‌شود.

وی از شهروندان خواست در صورت بروز گازگرفتگی و یا احساس علائم مسمومیت ناشی از وسایل گرمایشی هرچه سریع‌تر با مرکز فوریت‌های پزشکی استان اردبیل ۱۱۵ تماس بگیرند.

انتهای پیام/

منبع