به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از اینترفاکس، وزارت دفاع روسیه با اشاره به تازه‌ترین تحولات جنگ اوکراین اعلام کرد: تأسیسات هسته‌ای «زاپروژیا» تحت کنترل ما قرار دارد و فعالیت معمول در آن ادامه دارد. نیروهای ما از ۲۸ ماه فوریه گذشته تا کنون کنترل تأسیسات هسته‌ای زاپروژیا را در دست دارند. وزارت […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از اینترفاکس، وزارت دفاع روسیه با اشاره به تازه‌ترین تحولات جنگ اوکراین اعلام کرد: تأسیسات هسته‌ای «زاپروژیا» تحت کنترل ما قرار دارد و فعالیت معمول در آن ادامه دارد. نیروهای ما از ۲۸ ماه فوریه گذشته تا کنون کنترل تأسیسات هسته‌ای زاپروژیا را در دست دارند.

وزارت دفاع روسیه افزود: ملی گرایان افراطی اوکراینی در پی انجام اقدامات تحریک آمیز نزدیک تأسیسات هسته‌ای زاپروژیا و آتش زدن آن بودند، ولی نیروهای گارد ملی روسیه با خرابکاران مقابله کردند. هدف اقدامات تحریک آمیز ملی گرایان افراطی اوکراینی در نزدیک تأسیسات هسته‌ای زاپروژیا، متهم کردن روسیه به ایجاد کانون آلودگی هسته‌ای است.

این وزارتخانه تأکید کرد: اوکراین مسئول آتش سوزی در نزدیک تأسیسات هسته‌ای زاپروژیا است.

وزارت دفاع روسیه با اعلام تازه‌ترین آمار جنگ اعلام کرد: از زمان آغاز عملیات نظامی در اوکراین تا کنون ۱۸۱۲ مقر نظامی، ۶۲ جنگنده، ۶۳۵ تانک و ۶۷ خودرو زرهی ارتش این کشور را منهدم کرده‌ایم.

انتهای پیام/

منبع