جبار کوچکی‌نژاد نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از فارس، با اشاره به پروژه عمرانی خط آهن رشت آستارا گفت: پروژه خط آهن رشت ـ آستارا دستاوردهای قابل توجهی را در حوزه اقتصادی برای دو کشور ایران و روسیه به همراه دارد. وی افزود: آمریکا […]

جبار کوچکی‌نژاد نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از فارس، با اشاره به پروژه عمرانی خط آهن رشت آستارا گفت: پروژه خط آهن رشت ـ آستارا دستاوردهای قابل توجهی را در حوزه اقتصادی برای دو کشور ایران و روسیه به همراه دارد.

وی افزود: آمریکا به خیال خود با تحریم ایران و روسیه سعی دارد به اهداف اقتصادی و سیاسی خود از این تحریم‌ها برسد اما همکاری این دو کشور در حوزه‌های اقتصادی منافع زیادی را برای هر دو کشور به همراه دارد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: دو مسیر خلیج فارس در جنوب کشور را به دریای خزر و آسیای میانه و در نهایت به اروپا متصل می‌کند که یکی خط انتقال به رشت و ارتباط با آسیای میانه از طریق خط کاسپین است و دیگری مسیر رشت و بعد هم به آستارا.

کوچکی‌نژاد خاطرنشان کرد: پروژه مربوط به خط کاسپین پس از رشت ۸۰ درصد پیشروی داشته و ۲۰ درصد آن برای تکمیل شدن باقی مانده است.

وی افزود: در مورد مسیر آستارا نیز پروژه خط آهن رشت ـ آستارا ۱۳۵ کیلومتر طول دارد که اجرای این پروژه نیازمند یک میلیارد یورو سرمایه است که طرف روسی این پروژه را اجرا می‌کند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اجرای این پروژه و همکاری و تعامل دو کشور ایران و روسیه نشان می‌دهد که اقدام موثری از سوی این دو کشور برای خنثی‌سازی تحریم‌ها صورت گرفته و اجرای این پروژه خود یک نماد خنثی‌سازی تحریم‌های آمریکا علیه کشور ما است.

پایان پیام/





منبع خبر: فارس