معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: کهنه قلعه قابلیت احیا و تبدیل به مجموعه فرهنگی را دارد و این مهم مورد حمایت است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ندای شمالغرب اردبیل، محمد حسن طالبیان شامگاه چهارشنبه در بازدید از آثار تاریخی شهرستان مشکین شهر اظهار کرد: مرمت اضطراری کهنه قلعه از سال گذشته آغاز شده و روند اجرای آن قابل قبول است.

وی افزود: با توجه به مرمت به هنگام و تثبیت این بنا می توان این اثر تاریخی را به مجموعه ای فرهنگی تبدیل کرد.

معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در بازدید از بقعه شیخ حیدر نیز گفت: با توجه به اقدام تاثیرگذار اداره کل در سال گذشته آماده تامین اعتبار موزه باستان شناسی مشکین شهر و ارائه طرح احیا کل مجموعه هستیم.

طالبیان با تاکید به اهمیت میراث فرهنگی مناطق در بازدید از روند اجرای سرپوش محوطه باستانی شهریری نیز تصریح کرد:اجرای این سرپوش اقدامی جسورانه، فنی و بسیار مهم است.

وی به اهتمام سازمان میراث فرهنگی در صیانت از آثار تاریخی اشاره کرد و افزود: با توجه به اهمیت این محوطه باستانی سرپوش اجرا شده یادگاری برای همیشه خواهد بود.

در این بازدید مدیر کل امور موزه های کشور نیز به اتمام هرچه سریعتر پروژه سرپوش اشاره کرد و گفت: ضروری است معرفی این مجموعه در سطح جهانی در دستور کار قرار گیرد.

محمد رضا کارگر همچنین معماری بقعه شیخ حیدر مشکین شهر را برندی تاثیرگذار در گردشگری منطقه دانست و افزود: این مجموعه می تواند به عنوان منبع مطالعاتی مورد توجه پژوهشگران قرار گیرد.

او همچنین در بازدید از کهنه قلعه تاکید کرد: انجام یک پروژه ژئو فیزیک، جهت احصای پلان مجموعه ضروری است و می تواند روند احیا را دقیق و جامع سازد.

انتهای پیام/