به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، حجت الاسلام حسین کثیرلو بعدازظهر پنجشنبه در نشست فصلی مسئولان قضائی استان اردبیل از آماده باش کامل دستگاه قضائی استان برای ارائه خدمات قضائی در ایام تعطیلات نوروز خبر داد. وی با تبریک فرارسیدن سال نو و ماه مبارک رمضان اظهار کرد: مهمترین رویکرد دستگاه […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، حجت الاسلام حسین کثیرلو بعدازظهر پنجشنبه در نشست فصلی مسئولان قضائی استان اردبیل از آماده باش کامل دستگاه قضائی استان برای ارائه خدمات قضائی در ایام تعطیلات نوروز خبر داد.

وی با تبریک فرارسیدن سال نو و ماه مبارک رمضان اظهار کرد: مهمترین رویکرد دستگاه قضائی استان تظلم خواهی و احقاق حق، صیانت از بیت المال و تحقق امنیت و عدالت در جامعه است که در این راستا دستگاه قضائی استان تمام توان و اهتمام خود را برای رسیدن به نتیجه مطلوب به کار می‌بندد.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل با تاکید بر لزوم کنترل سیستمی و الکترونیکی کردن پرونده‌های حقوقی و کیفری در اردبیل و از مسئولان حوزه‌های قضائی استان نیز خواست؛ با رصد، نظارت و آموزش بر مجموعه‌های مرتبط با دادگستری از جمله دفاتر خدمات الکترونیک قضائی و کاربران اداری از جمله مدیران دفاتر حقوقی و منشی دادگاه‌ها بیش از پیش از ظرفیت فناوری‌های نوین به منظور تسریع و تسهیل در رسیدگی‌ها اقدام کنند.

کثیرلو کاهش جمعیت کیفری زندان‌های استان اردبیل را از دیگر برنامه و سیاست‌های کلی دستگاه قضائی استان اردبیل دانست و تصریح کرد: تلاش‌های اداره کل زندان‌های استان در کسب رتبه نخست کشوری در شاخص‌های ۱۹ گانه ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری قابل تقدیر است.

وی توجه به انجمن حمایت زندانیان و ستاد مردمی دیه از سوی رؤسای حوزه‌های قضائی برای جذب مشارکت‌های مردمی در یاری رساندن به خانواده‌های نیازمند زندانیان، استفاده از ظرفیت توسعه حل اختلاف برای ترویج و گسترش فرهنگ صلح و سازش در جامعه و نیز افزایش تعاملات و همکاری‌ها با سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی برای خدمتگذاری مطلوب به مردم را از رویکردهای اصلی دستگاه قضا در اردبیل برشمرد.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر