به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان رضا قاسمیان عصر پنجشنبه در نشست با معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل که با هدف بررسی مسائل و مشکلات حوزه غذا و دارو تشکیل شده بود، اظهار کرد: حوزه غذا و دارو در کنار امنیت و آرامش مردم یکی از اساسی‌ترین نیازهای مردم است و […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان رضا قاسمیان عصر پنجشنبه در نشست با معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل که با هدف بررسی مسائل و مشکلات حوزه غذا و دارو تشکیل شده بود، اظهار کرد: حوزه غذا و دارو در کنار امنیت و آرامش مردم یکی از اساسی‌ترین نیازهای مردم است و به همین خاطر برای تأمین امنیت غذایی و دارویی برنامه ریزی های مدون نیاز است.

وی به مدیریت هوشمند بازار مصرف دارو در استان اردبیل اشاره و تاکید کرد: تهیه آمار تخصصی دقیق استانی از جامعه هدف برای پوشش خدمات این معاونت ضروری است و باید این معاونت بسیار حساس دارای این بانک اطلاعات باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل بر تأمین پایدار داروهای مورد نیاز مردم استان تاکید کرد و افزود: طبق فرمایش مقام معظم رهبری، بیمار نباید بجز درد بیماری متحمل سایر رنج‌ها در حوزه درمان باشد.

قاسمیان امنیت غذایی را در گرو نظارت‌های هوشمندانه عنوان کرد و گفت: مردم باید با اطمینان خاطر نسبت به مصرف کالاهای تولیدی و مورد نیاز خود اقدام کنند و نباید ابهامی در سالم بودن غذا و خوراک داشته باشند.

وی خواستار شناسایی و رفع موانع موجود در حفظ چرخه تأمین عدالت محور دارو شد و افزود: وظایف نظارتی این معاونت در سطوح مختلف باید مورد توجه ویژه بازرسین این معاونت قرار گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل بر نیازمندی‌های بیماران خاص استان اردبیل اشاره کرد و گفت: از مسئولین حوزه بهداشت و درمان استان قابل قبول نیست تا بیماران خاص با وجود دارو در کشور دسترسی آسان به داروی مورد نیاز را نداشته باشد و این موضوع خط قرمز ماست.

قاسمیان در پایان بر شیوه‌های تعامل با صنوف و تشکل‌ها در معاونت غذا و دارو اشاره کرد و گفت: اصناف و تشکل‌ها باید در راستای تأمین سلامت غذایی و دارویی مردم به صورت منسجم حرکت کرده و همکاری‌های لازم را با نهادهای نظارتی داشته باشند.

انتهای پیام/

منبع