محمود قلیزاده در گفت‌گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر با اشاره به طرح درختکاری «هر شهید یک درخت» در استان اردبیل اظهار کرد: ما برای توسعه جنگل‌کاری و فضای سبز برنامه‌ریزی‌های مناسبی را انجام دادیم و امیدواریم با همکاری تمامی نهادها و دستگاه‌ها این برنامه شکل عملیاتی به خود بگیرد. وی […]

محمود قلیزاده در گفت‌گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر با اشاره به طرح درختکاری «هر شهید یک درخت» در استان اردبیل اظهار کرد: ما برای توسعه جنگل‌کاری و فضای سبز برنامه‌ریزی‌های مناسبی را انجام دادیم و امیدواریم با همکاری تمامی نهادها و دستگاه‌ها این برنامه شکل عملیاتی به خود بگیرد.

وی تصریح کرد: در آستانه برگزاری کنگره سه هزار و ۴۰۰ شهید استان اردبیل به نیت شهدا نهال در مناطق مختلف شهرک‌های صنعتی غرس می‌شود تا به مرور شاهد توسعه فضای سبز و کمربند سبز در شهرک‌ها و نواحی صنعتی باشیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: یک‌هزار و ۲۰۰ اصله درخت در اختیار شهرک‌های صنعتی استان قرار گرفته تا زمینه برای غرس و نگهداری این نهال‌ها و عمل‌آوری آنها به شکل مناسب با همکاری سرمایه‌گذاران فراهم آید.

قلیزاده افزود: قطعاً توسعه درختکاری و نهال‌کاری در شهرها و روستاها به ویژه مناطق اطراف اردبیل و نمین مانع از بروز پدیده ریزگردها می‌شود که در اسفندماه فاجعه‌ای را در شهر اردبیل رقم زد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: تمام تلاش ما بر این است تا به سرانه مطلوب کشوری در توسعه فضای سبز برسیم و با مشارکت مردم، آسیب‌های ناشی از فقر درخت و فضای سبز را به حداقل برسانیم.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر