به گزارش پايگاه خبري تحليلي آذرمغان به نقل از مهر، احمد شهریار عصر دوشنبه در جریان بازدید کارشناسان بیمه از باغات مشگین‌شهر اظهار کرد: ارزیابی‌های اولیه نشان می‌دهد که بیش از ۶۰ درصد باغات مشگین‌شهر به غیر از باغات محدوده «قره‌سو و دره‌رود» با سرمازدگی روزهای گذشته دچار خسارت شدند که ارزیابی‌های کارشناسان در این […]

به گزارش پايگاه خبري تحليلي آذرمغان به نقل از مهر، احمد شهریار عصر دوشنبه در جریان بازدید کارشناسان بیمه از باغات مشگین‌شهر اظهار کرد: ارزیابی‌های اولیه نشان می‌دهد که بیش از ۶۰ درصد باغات مشگین‌شهر به غیر از باغات محدوده «قره‌سو و دره‌رود» با سرمازدگی روزهای گذشته دچار خسارت شدند که ارزیابی‌های کارشناسان در این زمینه ادامه دارد.

وی تصریح کرد: به رغم هشدار هواشناسی و کارشناسان جهاد کشاورزی مبنی بر روشن کردن کاه و کلش در باغات و گرم نگه داشتن محدوده باغات از سرمازدگی‌های بهاره، برخی کشاورزان در این زمینه قصور داشته و اقدام مؤثری را انجام ندادند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: تلاش ما بر این است تا عمده خسارت وارد شده از طریق پوشش بیمه‌ای جبران شود ولی قرار شده تا مدیریت بحران نیز با رایزنی‌های کشوری زمینه جبران بخشی از خسارت وارد به باغات را فراهم کند.

شهریار افزود: ۱۵ هزار هکتار باغات استان در مشگین‌شهر قرار دارد که عمده تولیدات محصولات باغی هسته‌دار و دانه‌ریز در این شهرستان واقع شده اما کمترین پوشش بیمه‌ای را در باغات در این شهرستان شاهد هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: تلاش ما بر این است تا از محل تبصره ۱۶ نیز کمک‌های مؤثر به ویژه پرداخت تسهیلات انجام شده و در کنار آن اقدامات مؤثر کارشناسی برای حل مشکلات باغداران انجام شود.

شهریار اضافه کرد: بخش عمده‌ای از محصولات باغی در استان که در مشگین‌شهر تولید می‌شود با خسارت عمده‌ای روبه‌رو شده و انتظار می‌رود آثار زیانبار آن را در فصول پیش رو کمتر شاهد باشیم.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل بیان کرد: تلاش ما بر این است تا در کنار ارائه خدمات حمایتی از باغداران، نسبت به ارائه گونه‌های جدید متناسب با اقلیم منطقه برنامه‌ریزی انجام شده و جلوی خسارات سال‌های آینده گرفته شود.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر