محمد اهلی در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان اظهار داشت:  اردبیل که در سال ۷۳  از آذربایجان شرقی منفک و به استان تبدیل شد تنها دارای یک شهرک صنعتی بود ولی امروز به سبب اقدامات توسعه ای، این استان دارای ۲۸ شهرک و ناحیه صنعتی دولتی و غیردولتی است. وی افزود: با تامین اراضی و […]

محمد اهلی در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان اظهار داشت:  اردبیل که در سال ۷۳  از آذربایجان شرقی منفک و به استان تبدیل شد تنها دارای یک شهرک صنعتی بود ولی امروز به سبب اقدامات توسعه ای، این استان دارای ۲۸ شهرک و ناحیه صنعتی دولتی و غیردولتی است.

وی افزود: با تامین اراضی و زیرساخت های انجام شده، مساحت شهرک ها و نواحی صنعتی استان از ۵۰ هکتار سال ۷۳ به بیش از یک هزار و ۶۰۰ هکتار افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی اردبیل ادامه داد: از این بین یک هزار و ۴۰۰ هکتار از مساحت شهرک‌های صنعتی استان مربوط به شهرک‌های دولتی است که این مساحت را ۲۰ شهرک و ناحیه صنعتی شامل می‌شود.

اهلی افزود: در حدود ۲۰۰ هکتار هم از اراضی شهرک های صنعتی مربوط به ۸ شهرک صنعتی غیردولتی است که از این حیث هم، از افزایش فوق‌العاده‌ای برخوردار بوده‌ایم چراکه در زمان استان شدن اردبیل، هیچگونه شهرک و یا ناحیه صنعتی خصوصی در اردبیل نبود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی اردبیل ایجاد شهرک‌ها و نواحی صنعتی جدید در جای جای نقاط استان را زمینه‌ساز توسعه صنعت و ایجاد اشتغال دانست و افزود: با احداث و توسعه شهرک‌های صنعتی جدید، حضور سرمایه‌گذاران در سطح استان فراهم خواهد شد که برای تحقق این امر مهم بایستی توسعه شهرک های صنعتی در راس امور مسئولان استانی قرار گیرد.

وی یکی از مشکلات حال حاضر در بخش سرمایه‌گذاری در شهرک‌های صنعتی استان را کمبود زمین در برخی از مناطق برشمرد و ابراز امیدواری کرد تا با توسعه و احداث شهرک‌ها و نواحی صنعتی جدید مشکل کمبود زمین در این نقاط با توجه به استقبال سرمایه‌گذاران برطرف شود.

انتهای پیام/

منبع