به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، بهلول تکلوی شامگاه دوشنبه در نشست با فرماندار شهرستان انگوت ضمن قدردانی از حمایت‌ها و مساعدت‌های فرماندار به پتانسیل بالای دامپروری منطقه اظهار کرد: کمبود اعتبارات، نیروی انسانی و تجهیزات مهمترین چالش پیش روی دامپزشکی استان اردبیل بوده که نیاز است اعتبارات دامپزشکی تقویت شود. وی ادامه داد: سال […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، بهلول تکلوی شامگاه دوشنبه در نشست با فرماندار شهرستان انگوت ضمن قدردانی از حمایت‌ها و مساعدت‌های فرماندار به پتانسیل بالای دامپروری منطقه اظهار کرد: کمبود اعتبارات، نیروی انسانی و تجهیزات مهمترین چالش پیش روی دامپزشکی استان اردبیل بوده که نیاز است اعتبارات دامپزشکی تقویت شود.

وی ادامه داد: سال گذشته با تمهیدات انجام شده و اجرای طرح‌های پیشگیری از بیماری‌های دامی توانستیم کل جمعیت دامی را بر علیه بیماری تب برفکی به صورت رایگان واکسینه نموده و جمعیت دامی روستایی و عشایری را بر علیه این بیماری ایمن نمائیم و خوشبختانه در حال حاضر مشکل حادی نداریم و امسال نیز در تلاش هستیم جمعیت دامی منطقه به صورت رایگان تحت پوشش واکسیناسیون تب برفکی قرار گیرد.

مدیر کل دامپزشکی استان در ادامه سخنانش به معضل کشتار غیر مجاز دام و خارج از چرخه نظارتی دامپزشکی مخصوصاً در حاشیه روستاها و کنار جاده‌ها اشاره کرد و گفت: حمایت همه جانبه فرمانداری و دستگاه‌های متولی سلامت از دامپزشکی نیاز است.

تکلوی گزارش ابتلاء محتمل و مشکوک دو نفر از اهالی استان بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی به بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو را یادآور شد و افزود: این بیماری ماحصل کشتار غیر مجاز دام است که راه حل آن نیازمند فرهنگ سازی، آگاه سازی و از همه مهم‌تر عزم جدی در همکاری و هم افزایی بین بخشی دستگاه‌های متولی سلامت همگانی است.

وی بیان کرد: موضوعی که سبب نگرانی ما می‌شود این است که متأسفانه برخی مردم اعتقاد دارند که گوشت تازه را از کنار جاده خریداری کنند که ما توصیه می‌کنیم از خرید گوشت‌های خارج از چرخه نظارتی دامپزشکی جدا خودداری کنند.

زیادی، فرماندار شهرستان انگوت نیز در این دیدار ضمن تشکر از حساسیت دامپزشکی در مبارزه با کشتار غیر مجاز دام؛ عدم وجود کشتارگاه دام در این شهرستان تازه تأسیس را یک آسیب و معضل اجتماعی عنوان کرد و افزود: در کارگروه‌های مختلف این شهرستان موضوع بررسی شده و در نشست‌های هم اندیشی که با حضور دستگاه‌های حوزه سلامت انجام شده به دنبال یافتن سرمایه گذار بخش خصوصی برای احداث کشتارگاه دام در این منطقه هستیم و همه جانبه از این سرمایه گذاران حمایت می‌کنیم.

انتهای پیام/

منبع