داستان صف‌های طولانی برای تهیه ارزاق عمومی گویی تمام‌نشدنی است و این بار کمبود آرد و تولید نان مردم را به این صف‌های طولانی کشیده است.

به گزارش آذرمغان، داستان صف‌های طولانی برای تهیه ارزاق عمومی گویی تمام‌نشدنی است. به دنبال تشکیل صف‌های طولانی برای تهیه مرغ، روغن و سایر مایحتاج در ماه‌های اخیر، این بار شایعه‌ای که به نظر می‌رسد آرامش روحی و روانی مردم را به هم زده، شایعه کمبود نان است که شهروندان را به صف‌های طولانی برای تهیه نان به ویژه نان لواش کشانده است.
طولانی شدن صف‌های مردم برای تهیه نان در برخی از شهرستان‌ها گلایه‌های مردمی را به همراه داشته و به نظر می‌رسد در این فراز و نشیب خلأ و کمبود، موضوع نظارت و بازرسی بر گستردگی مشکلات و گرفتاری‌های مردم افزوده است.

شایعه افزایش قیمت نان که در چند روز اخیر در اردبیل، مشگین‌شهر و پارس‌آباد باعث نگرانی مردم شده، بخشی از اهالی را به خرید نان آن هم بیش از حد نیاز خود وادار کرده و این موضوع همچنان به عنوان یک دغدغه جدی در شهرهای پرجمعیت استان در آستانه ماه مبارک رمضان مصائبی را نیز به همراه داشته است.
به هیچ وجه تصمیمی بر افزایش قیمت نان گرفته نشده استدر شهرستان مشگین‌شهر، اکبر صمدی فرماندار این شهرستان با تکذیب خبر افزایش قیمت نان در روزهای آینده اظهار کرد: به هیچ وجه ستاد تنظیم بازار و شورای آرد و نان تصمیمی بر افزایش قیمت نان نگرفته و مسائل مطرح شده نیز واقعیت ندارد.
فرماندار مشگین شهر علت طولانی بودن صف تهیه نان در برخی از مناطق شهر و روستاها را افزایش تقاضای مردم و بالا رفتن مصرف آنها در روزهای اخیر اعلام کرد و اظهار کرد: البته برخی از سودجویی‌ها نیز در این زمینه بی‌تأثیر نبوده و همین مسائل بر دامنه مشکلات افزوده است.

صمدی تصریح کرد: به هیچ وجه افزایش قیمت نان در روزهایی که منتهی به ماه مبارک رمضان است، در دستور کار مسئولان استانی و شهرستانی نیست و امیدواریم شهروندان با آرامش کامل و خیالی آسوده به صورت روزانه نسبت به تهیه نان مورد نیازشان اقدام کرده و از خرید مازاد در این خصوص بپرهیزند.
اما تشکیل صف‌های طولانی برای نان لواش در شهرستان پارس‌آباد نیز دغدغه و مشکلاتی را به وجود آورده که به نظر می‌رسد تا پایش و نظارت‌ها تقویت نشود، برخی از عوامل شایعه‌ساز به افزایش صف‌های طولانی دامن خواهد زد.
با تهیه و توزیع نان بسته‌بندی مانع از بروز مشکلات احتمالی خواهیم شددر همین خصوص فرماندار پارس‌آباد نیز گفت: به اندازه کافی آرد نانوایی‌ها تأمین شده و هیچ خلأیی در این حوزه وجود ندارد.
امامی اظهار کرد: امیدواریم مسئولان سازمان های تعزیرات و صنعت،معدن و تجارت بر روند توزیع و تهیه آرد و پخت نان نظارت کرده و اجازه ندهند تا گران‌فروشی، کم فروشی و یا فروش آرد آزاد خارج از شبکه توزیع مردم را گله‌مند کند.

فرماندار پارس آباد خاطر نشان کرد: چنانچه تخلفی در این مسیر مشاهده شود، به جد با آن برخورد خواهیم کرد و به مردم اطمینان می‌دهیم هیچ‌گونه افزایش قیمت نان در دستور کار مسئولان نبوده و نانوایی‌ها موظفند با رعایت موارد بهداشتی و همچنین احتساب درست وزن چانه، نان با کیفیت را تولید و به مردم عرضه کنند.
وی اضافه کرد: اگر کمبود نان لواش در روستاها تشدید شود، ما با تهیه و توزیع نان بسته‌بندی مانع از بروز مشکلات احتمالی ساکنان این مناطق خواهیم شد.
در هرحال باتوجه به شرایط حاکم بر جامعه هر حرف و حدیثی از کمبودها، موجی از دلهره و نگرانی شهروندان را در پی دارد؛ نگرانی هایی که از عقبه و تجربه تلخ صفوف مردم در نوبت های اقلامی همچون مرغ و روغن ناشی می شود.
نان از دیرباز به عنوان کالای اساسی و در واقع اصلی ترین ماده غذایی مردم بوده؛ به گونه ای که طبقات متوسط بیشتر درآمد خود را به خرید نان اختصاص می دهند. حال در این شرایط انتظار می رود مسئولان و متولیان امر در سطح استان و شهرستانها، با تهیه و تزریق آرد مورد نیاز نانوایان مسیر شایعات و حواشی را ببندند تا شهروندان بیش از این در مضیقه و سختی نباشند.

انتهای پیام/