نادر تقی‌زاده در گفت‌و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، اظهار کرد: با توجه به عملیات برداشت چغندر قند در شمال استان اردبیل، شاهد آغاز فعالیت کارخانه قند هستیم تا با برداشت ۹۰ هزار تن چغندر قند، تولید قند و شکر را در این کارخانه شاهد باشیم. وی با بیان اینکه […]

نادر تقی‌زاده در گفت‌و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، اظهار کرد: با توجه به عملیات برداشت چغندر قند در شمال استان اردبیل، شاهد آغاز فعالیت کارخانه قند هستیم تا با برداشت ۹۰ هزار تن چغندر قند، تولید قند و شکر را در این کارخانه شاهد باشیم.

وی با بیان اینکه بیش از یک‌هزار و ۸۰۰ هکتار از اراضی کشت و صنعت و مجموعه‌های بخش خصوصی به کشت چغندر قند اختصاص یافته است، تصریح کرد: با توجه به افزایش تولید محصول چغندر قند، امیدواریم کارخانه قند مغان در ماه‌های آینده بتواند فعالیت خود را با تولید قند با عیار بالا انجام دهد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: پیش‌بینی می‌کنیم بیش از ۱۵ هزار تن شکر در این کارخانه تولید شود که با راه‌اندازی خط تولید و بسته‌بندی شکر خانواده در کنار شکر فله‌ای، عرضه این محصول را نیز به بازار فروش شاهد خواهیم بود.

تقی‌زاده افزود: کارخانه قند مغان جز بزرگترین کارخانه‌های قند در خاورمیانه است که با ظرفیت پنج هزار تن در شبانه‌روز فعالیت خود را انجام می‌دهد.

وی به کشت چغندر قند و حمایت‌های لازم از زارعین اشاره کرد و ادامه داد: با بسته‌های تشویقی سعی می‌کنیم تا کشت پاییزه چغندر قند را توسعه داده و به تقویت فعالیت این کارخانه کمک کنیم.

تقی‌زاده به اجرای طرح جهش تولید در دیم‌زارها نیز اشاره کرد و گفت: با همکاری ستاد اجرایی حضرت امام در استان اردبیل نیز برای دومین سال شاهد عملیاتی شدن این طرح هستیم که در سال گذشته ۲۹۰ هزار هکتار و امسال نیز ۳۲۰ هزار هکتار دیم‌زار به زیر کشت محصولات متنوع رفته است.

وی افزایش ۲۰ درصدی راندمان تولید را در این بخش یادآور شد و خاطرنشان کرد: تلاش ما بر این است تا با تأمین نهاده‌های مورد نیاز زارعین به ویژه بذر، کود، سموم و خدمات بیمه‌ای دیم‌کاران را مورد حمایت قرار دهیم تا در زمان برداشت محصول امکان بازپرداخت منابع پرداخت شده فراهم آید.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل حمایت همه‌جانبه ستاد اجرایی حضرت امام را از کشاورزان در تهیه ماشین‌آلات کشاورزی و پرداخت تسهیلات یادآور شد و بیان کرد: ۲۶ هزار کشاورز دیم‌کار در یک‌هزار و ۱۵۰ روستا در قالب این طرح مورد حمایت قرار گرفته و برای این کشاورزان دیم‌کار تا ۷۰ میلیارد تومان تسهیلات و کمک‌های بلاعوض اختصاص یافته است.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر