نادر تقی‌زاده در گفت‌و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، اظهار کرد: هر چند زودهنگام و به دلیل شرایط جوی مساعد کشت سیب‌زمینی آغاز شده ولی امیدواریم کشاورزان از اواخر فروردین کشت سیب‌زمینی خود را با توجه به شرایط بارندگی‌های پیش رو انجام دهند. وی تصریح کرد: امسال کشت سیب‌زمینی مطابق […]

نادر تقی‌زاده در گفت‌و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، اظهار کرد: هر چند زودهنگام و به دلیل شرایط جوی مساعد کشت سیب‌زمینی آغاز شده ولی امیدواریم کشاورزان از اواخر فروردین کشت سیب‌زمینی خود را با توجه به شرایط بارندگی‌های پیش رو انجام دهند.

وی تصریح کرد: امسال کشت سیب‌زمینی مطابق برنامه الگوی کشت انجام می‌شود و تلاش ما بر این است تا در کنار استفاده زارعین از بذر بومی، آبیاری نوین و مدرن مورد توجه کشاورزان قرار گیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: کشاورزان باید در عملیات کشت به الگوی ارائه شده کشت و ضرورت رفع نیاز تأمین منابع آب به ویژه در فصل بهار و تابستان توجه داشته باشند تا کشت و زرع آنها با آسیبی روبه‌رو نشود.

تقی‌زاده افزود: امسال مطابق با الگوی کشت ۲۱ هزار هکتار از اراضی دشت حاصلخیز اردبیل به کشت محصول سیب‌زمینی می‌رود که پیش‌بینی می‌کنیم با توجه به افزایش راندمان تولید ۸۵۰ هزار تن سیب‌زمینی از استان اردبیل وارد بازار مصرف شود.

وی استان اردبیل را قطب تولید سیب‌زمینی پاییزی اعلام کرد و ادامه داد: با توجه به شرایط حساس کشت این محصول، تولید بذر بومی و استفاده از آن مورد توجه قرار گرفته و با همکاری چهار تولیدکننده بخش خصوصی و سه شرکت دولتی، تولید بذر سیب‌زمینی بومی منطبق بر شرایط آب و هوایی دشت اردبیل مورد توجه قرار گرفته است.

تقی‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: با توجه به کشت زودهنگام سیب‌زمینی، برداشت این محصول نیز در اواخر مردادماه و اوایل شهریور آغاز می‌شود که امیدواریم با کشت بهنگام و به موقع شاهد عمل‌آوری مناسب این محصول در زمان برداشت باشیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل اضافه کرد: استان اردبیل یک پنجم سیب‌زمینی مورد نیاز کشور را تأمین می‌کند و قطعاً با تنوع ارقام تولید شده امیدواریم شرایط مطلوب‌تری را در کشت این محصول در استان اردبیل شاهد باشیم.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر