مدیرعامل کشت و صنعت و دامپروری مغان در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: به رغم خشکسالی و شرایط جوی نامناسب بارشی در سال زراعی جاری در کشت و صنعت مغان به دلیل عملیات به‌زراعی و استفاده از سامانه‌های نوین آبیاری وضعیت کشت و زرع شرایط مناسبی را داشته است. اسدالله محسن‌زاده تصریح […]

مدیرعامل کشت و صنعت و دامپروری مغان در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: به رغم خشکسالی و شرایط جوی نامناسب بارشی در سال زراعی جاری در کشت و صنعت مغان به دلیل عملیات به‌زراعی و استفاده از سامانه‌های نوین آبیاری وضعیت کشت و زرع شرایط مناسبی را داشته است.

اسدالله محسن‌زاده تصریح کرد: با پایان برداشت محصولات کشت پاییزه در کشت و صنعت مغان، افزایش راندمان را در برداشت غلات شاهد بودیم.

وی گفت: با اعمال تمامی شرایط کارشناسی در روند تولید، عمل‌آوری محصولات و همچنین تکمیل زنجیره تولید سعی شد تا افزایش راندمان در این مجموعه اقتصادی اتفاق بیفتد تا تولیدات را به صورت کمی و کیفی با افزایش نسبی شاهد باشیم.

مدیرعامل کشت و صنعت و دامپروری مغان به تولید گندم، جو و سایر غلات در کشت و صنعت مغان اشاره کرد و افزود: تولید گندم در کشت و صنعت مغان در سال زراعی جاری نسبت به سال گذشته ۳۱ درصد افزایش یافته و در این مجموعه بیش از ۱۷ هزار تن گندم تولید و روانه بازار مصرف شده است.

محسن‌زاده از تولید پنج هزار تن جو و همچنین دو هزار و ۷۰۰ تن کلزا در کشت و صنعت مغان خبر داد و خاطر نشان کرد: در تولید جو ۴۱ درصد و کلزا نیز ۲۱ درصد افزایش تولید در سال زراعی جاری اتفاق افتاده است.

وی با بیان اینکه با برداشت این محصولات کشت تابستانی آغاز شده است، اضافه کرد: در روزهای آینده دانه‌های روغنی به ویژه سویا و ذرت علوفه‌ای جایگزین محصولات برداشت شده در روزهای اخیر شده و ما یک مرحله جدیدی را از کشت و زرع در کشت و صنعت و دامپروری مغان شاهد هستیم.

مدیرعامل کشت و صنعت و دامپروری مغان بیان کرد: در این مجموعه سعی می‌شود با رفع موانع تولید و افزایش تولیدات در بخش‌های مختلف کمک کنیم و در کنار آن زنجیره تولید و استفاده از دیدگاه‌های جدید در تولید محصولات کشاورزی هدف‌گذاری شده است.

انتهای پیام/

منبع