سید حامد عاملی در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: در همه مناطق استان ما ظرفیت‌های بی نظیر کشاورزی، صنعتی و گردشگری را شاهد هستیم اما در برنامه توسعه هر منطقه سعی شده تا فعالیت‌های شاخص اقتصادی و ثروت‌آفرین مورد توجه قرار گیرد. وی تصریح کرد: تمام تلاش ما بر این است تا […]

سید حامد عاملی در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: در همه مناطق استان ما ظرفیت‌های بی نظیر کشاورزی، صنعتی و گردشگری را شاهد هستیم اما در برنامه توسعه هر منطقه سعی شده تا فعالیت‌های شاخص اقتصادی و ثروت‌آفرین مورد توجه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: تمام تلاش ما بر این است تا کشاورزی به سمت اقتصادی و تولید ثروت حرکت کرده و صنعت نیز به عنوان صنعت سودآور با ارزش افزوده بیشتر زمینه‌ساز اشتغال جوانان و بیکاران استان باشد.

استاندار اردبیل توسعه کشت گلخانه‌ای را در همه مناطق استان به ویژه نمین با داشتن آب و هوا و شرایط اقلیمی مناسب دانست و گفت:‌ در کنار توسعه کشت گلخانه‌ای، ما با کمبود فضای صنعتی در نمین روبه‌رو هستیم که در سال آینده برنامه‌ریزی ایجاد ناحیه صنعتی جدید برای نمین جز هدف‌گذاری های اصلی خواهد بود.

عاملی مشارکت همه ‌دستگاه‌های اجرایی را در تدوین برنامه سال آینده یادآور شد و افزود: تلاش ما بر این است تا در سال ۱۴۰۱ هیچ اقدام و حرکتی را بدون برنامه‌ریزی هدفمند انجام ندهیم و قطعا ادامه این مسیر در سال‌های آینده می تواند شاخص‌های توسعه استان را ارتقا دهد.

وی با بیان اینکه شاخص‌های اقتصادی استان به هیچ وجه رضایت‌بخش نیست، خاطر نشان کرد: در مسیر رشد پایدار استان ما به همگرایی و هماهنگی بیشتر در برنامه‌ریزی ها و هدف‌گذاریه ا نیاز جدی داریم.

عاملی ساخت مسکن در قالب جهش تولید و تکمیل تونل دوم حیران را زمینه‌ساز توسعه شهرستان نمین برشمرد و اضافه کرد: زیرگذر این شهرستان در سال آینده آماده بهره‌برداری خواهد شد که امیدواریم با آسفالت و تعمیر مسیرهای گردشگری در این شهرستان حضور گردشگران داخلی و خارجی را در نمین شاهد باشیم.

وی احداث درمانگاه تأمین اجتماعی در نمین با ۳۵ میلیارد تومان اعتبار و تکمیل طرح‌های گلخانه‌ای، صنعت طیور و دامداری مدرن را در شهرستان نمین یادآور شد و بیان کرد: ما به تکمیل سد عنبران و آبگیری این سد تا پایان شهریور نیاز داریم و در کنار آن آبرسانی به نمین و عنبران نیز با جدیت دنبال خواهد شد.

عاملی از احداث دو پست ۶۳ کیلوولت در منطقه ویژه اقتصادی و شهرک صنعتی شماره ۲ خبر داد و اظهار کرد: در کنار راه‌اندازی این پست برق برای نیرورسانی به بخش صنایع، پیست اسکی روی چمن فندقلو نیز تا تابستان سال آینده آماده بهره‌برداری خواهد شد.

استاندار اردبیل تصریح کرد: سعی داریم تا در سال آینده موانع بهبود فضای کسب و کار را نیز به عنوان اصلی ترین عنصر توسعه مورد توجه قرار داده و با همراهی بخش خصوصی به ارتقا شاخص‌ها در این حوزه کمک کنیم.

انتهای پیام/

منبع