سید حامد عاملی در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان اظهار کرد: ما در حوزه اقتصادی با چالش‌های جدی روبه‌رو هستیم به طوری که در اکثر شاخص‌های اقتصادی استان اردبیل حتی از متوسط کشوری نیز آمار و ارقام پایین‌تری دارد. وی با بیان اینکه به تناسب ظرفیت و توانمندی استان توسعه به ویژه در بخش […]

سید حامد عاملی در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان اظهار کرد: ما در حوزه اقتصادی با چالش‌های جدی روبه‌رو هستیم به طوری که در اکثر شاخص‌های اقتصادی استان اردبیل حتی از متوسط کشوری نیز آمار و ارقام پایین‌تری دارد.

وی با بیان اینکه به تناسب ظرفیت و توانمندی استان توسعه به ویژه در بخش تولید ثروت و ارزش افزوده‌ای رخ نداده است، تصریح کرد: برخی حلقه‌ها و زنجیره‌های تولید در این استان از هم گسسته و ما نه تنها در بخش کشاورزی بلکه در بخش گردشگری، صنعت و معدن نیز با تولید ثروت روبه‌رو نیستیم.

استاندار اردبیل گفت: کشاورز ما به جای آن که وضعیت معیشتی مناسبی داشته باشد، عمدتا محتاج نان شب هستند و در کنار آن گردشگری ما نیز تولید ثروت نمی‌کند.

عاملی با بیان اینکه با روش‌های سنتی نمی‌توان دیگر این استان را اداره کرد، افزود: ما به شدت نیازمند تقویت زنجیره‌های تولید و ثروت‌آفرینی در این حوزه‌ها هستیم و ضروری است با ارتقا وضعیت استان در ابعاد مختلف به تولید ثروت و بهبود معیشت مردم کمک کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: تا زمانی که زیرساخت‌هایی همچون ایرلاین خصوصی، هتل پنج ستاره و مراکز پذیرایی و اقامتی شایسته نداشته باشیم، محال امر است که گردشگر خارجی به این استان ورود پیدا کند.

عاملی اضافه کرد: در بخش گردشگری با روش سنتی تولید گندم و یا برخی محصولات سردرختی نمی‌توان تولید ثروت کرد بلکه بهتر است با ارقام سودآور در این زمینه حرکت کنیم تا شرایط مطلوب و مناسب در استان رقم بخورد.

وی ضرورت مدیریت منابع آب را در سطح استان به ویژه در فصل پیش روی تابستان یادآور شد و بیان کرد: ۸۰ درصد منابع آب ما در بخش کشاورزی صرف می‌شود در حالی که چندان موفق در حوزه تولید محصولات با ارزش نیستیم.

استاندار اردبیل ادامه داد: باید از کشت محصولات پر آب‌بر پرهیز کرده و به سمت کشت محصولات گیاهان دارویی با نقش‌آفرینی بیشتر تولیدکنندگان و صنایع تبدیلی حرکت کنیم.

انتهای پیام/

منبع