نادر تقی‌زاده در گفت‌و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: ما مصمم به اجرای طرح الگوی کشت برای استمرار کشاورزی نوین بر محور اقلیم منطقه‌ای هستیم و قطعا در این زمینه برنامه‌ریزی‌ها و هدف‌گذاری‌های وزارت جهاد کشاورزی در استان اردبیل نیز تحقق پیدا می‌کند. وی تصریح کرد: در تمام کشورها با رعایت الگوی […]

نادر تقی‌زاده در گفت‌و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: ما مصمم به اجرای طرح الگوی کشت برای استمرار کشاورزی نوین بر محور اقلیم منطقه‌ای هستیم و قطعا در این زمینه برنامه‌ریزی‌ها و هدف‌گذاری‌های وزارت جهاد کشاورزی در استان اردبیل نیز تحقق پیدا می‌کند.

وی تصریح کرد: در تمام کشورها با رعایت الگوی کشت ما شاهد تقویت نظام تولید در بخش کشاورزی هستیم و در استان اردبیل نیز اجرای این امر به رغم همه فراز و نشیب‌ها و سختی و پیچیدگی‌ها باید با قوت و قدرت ادامه پیدا کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: باید به سمتی حرکت کنیم تا اجرای این طرح به شکل مناسب و مفید انجام شده و محصولات کشاورزی نیز در کنار پوشش بیمه‌ای، در ردیف یارانه الگوی کشت قرار گیرند.

تقی‌زاده افزود: کشاورزان در کنار رعایت الگوی کشت، در بستر قراردادی تعریف شده باید در بخش تأمین مالی نیز مورد حمایت قرار گیرند تا دغدغه‌ای از بابت کشت و زرع محصولات استراتژیک نداشته باشند.

وی ضرورت اجرای دقیق کشاورزی قراردادی را با همکاری بخش خصوصی یادآور شد و خاطرنشان کرد: بانک کشاورزی حمایت‌های لازم را از اجرای این طرح انجام می‌دهد و قطعا در کنار الگوی کشت، سعی بر این است تا خرید تضمینی محصولات نیز فضا و بستر حرکت نوین را شکل دهد.

تقی‌زاده از زارعان استان اردبیل خواست تا جهاد کشاورزی را در اجرای این طرح کمک و یاری کنند که قطعا اختصاص یارانه الگوی کشت با ردیف بودجه مستقل برای سال آینده می‌تواند فضا و شرایط خوبی را در تقویت این بخش مهیا کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل اضافه کرد: کشت قراردادی محصولات استراتژیک در اراضی دیم نیز که با همکاری ستاد اجرایی حضرت امام در حال اجرا است، می‌تواند فرصت و زمینه خوبی را برای تحول در این بخش فراهم کند.

انتهای پیام/
منبع خبر: بازار