نادر تقی زاده در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، اظهار کرد: با توجه به پیش بینی بارش برای آخر هفته جاری توصیه‌های فنی به کشاورزان ارائه شده تا با کمترین آسیب و خسارت این بارش را نیز سپری کنند. وی از وقوع بارندگی در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه ۲۲ و […]

نادر تقی زاده در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، اظهار کرد: با توجه به پیش بینی بارش برای آخر هفته جاری توصیه‌های فنی به کشاورزان ارائه شده تا با کمترین آسیب و خسارت این بارش را نیز سپری کنند.

وی از وقوع بارندگی در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه ۲۲ و ۲۳ فروردین ماه سال جاری در استان اردبیل خبر داد و خاطرنشان کرد: به منظور بهره‌مندی از نزولات جوی و کاهش آسیب‌های احتمالی وارده به بخش کشاورزی، ضروری است تمهیدات لازم در به کارگیری توصیه‌های فنی توسط بهره‌بردارن بخش کشاورزی عملی شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل مصرف کود کلروپتاسیم در مزارع، عدم مبارزه شیمیایی در باغات و مزارع، خودداری عشایر و دامداران در عبور از ارتفاعات و عدم توقف در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌ها، انتقال نهاده‌های کشاورزی به مکان‌های مسقف و انتقال دام از واحدهای فرسوده و مستهلک را در این ایام ضروری عنوان کرد.

تقی زاده گفت: عایق بندی و محافظت از کندوها و خودداری از استقرار آن در ارتفاعات و حاشیه رودخانه‌ها، بازدید از استخرهای پرورش ماهی، پاکسازی، تنظیم و کنترل دریچه‌های آب ورودی و خروجی، اقدامات جلوگیری از ورود سیلاب و آب گل آلود به استخرها به جلوگیری از هرگونه خسارت احتمالی ضروری است.

وی تصریح کرد: به کشاورزان توصیه می‌شود؛ بعد از اتمام بارندگی نسبت به مصرف قارچ کش‌های مناسب با نظر کارشناسان مراکز و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان و شبکه‌های مراقبت اقدام کنند.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر