به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، میرکمال الدین میرجعفریان شامگاه شنبه در جلسه شورای فنی استان اردبیل با تاکید بر اینکه نقشه راه توسعه در پروژه‌های عمرانی ترسیم شود، اظهار کرد: در راستای نیازسنجی پروژه‌ها و ایجاد تعادل در مسائل عمرانی باید با جدیت تلاش و برای فعالیت‌های عمرانی نقشه راه ترسیم شود. وی با […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، میرکمال الدین میرجعفریان شامگاه شنبه در جلسه شورای فنی استان اردبیل با تاکید بر اینکه نقشه راه توسعه در پروژه‌های عمرانی ترسیم شود، اظهار کرد: در راستای نیازسنجی پروژه‌ها و ایجاد تعادل در مسائل عمرانی باید با جدیت تلاش و برای فعالیت‌های عمرانی نقشه راه ترسیم شود.

وی با بیان اینکه باید اولویت‌های اصلی برای توسعه و رونق عمرانی مشخص و کمیته‌های تخصصی قبل از برگزاری شورای فنی انجام شود، خاطرنشان کرد: شورای فنی مرجع تصمیم گیری نهایی در اجرا و کیفی بخشی به پروژه‌های عمرانی است و باید با نظارت‌های مستمر به تقویت فعالیت‌ها در این حوزه کمک کند.

سرپرست معاونت عمرانی استانداری اردبیل با بیان اینکه متأسفانه با وضعیت کم آبی در کشور، شهر اردبیل با ۶۰ میلیون متر مکعب آب مواجه است، افزود: منابع موجود جهت تأمین آب مورد نیاز در منطقه شناسایی و با افق حداقل ۲۵ ساله با استفاده از نظریه کارشناسان مطالعه شود.

میرجعفریان تصریح کرد: لازم است برای احداث تصفیه خانه‌های محلی فاضلاب استان از سرمایه گذاران بخش خصوصی دعوت شود.

وی افزود: باید با اطلاع رسانی شفاف جهت تأمین منابع آبی صنایع با بازچرخانی فاضلاب اقدام شود و همچنین مالکان صنایع می‌توانند با هزینه کمتر آب مورد نیاز خود را از این طریق تأمین کنند.

سرپرست معاونت عمرانی استانداری اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در کارگروه‌ها ایجاد انحصار برای مصالح ساختمانی از دستور کار سازمان نظام مهندسی خارج شود و مصالح استاندارد در اختیار مصرف کنندگان قرار گیرد.

میرجعفریان افزود: مصالح ساختمانی باید با کیفیت عالی و استاندارد و با هزینه کمتر در اختیار سازندگان قرار گیرد و بین تولید کنندگان رقابت سالم ایجاد شود.

وی با تاکید بر ارزیابی کارخانه‌های آسفالت، ادامه داد: کارخانه‌های آسفالت، شن و ماسه و تولید بتن با نظارت بیشتر و طبق تأیید اداره کل استاندارد بررسی شوند.

انتهای پیام/

منبع