علی محمدیان‌اردی در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان عنوان کرد: متأسفانه در حال حاضر شاهد تداوم شیوع بیماری کرونا را در استان هستیم که امیدواریم مردم در آستانه سال جدید پروتکل‌های بهداشتی را به جدیت رعایت کنند. وی با تاکید بر اینکه مردم باید از ماسک به عنوان اساس پیشگیری استفاده کنند، گفت: از […]

علی محمدیان‌اردی در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان عنوان کرد: متأسفانه در حال حاضر شاهد تداوم شیوع بیماری کرونا را در استان هستیم که امیدواریم مردم در آستانه سال جدید پروتکل‌های بهداشتی را به جدیت رعایت کنند.

وی با تاکید بر اینکه مردم باید از ماسک به عنوان اساس پیشگیری استفاده کنند، گفت: از هم استانی‌ها درخواست داریم با توجه به محدودیت شدید در تأمین نیروی پرستاری، اکسیژن و تخت، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و عدم حضور در میهمانی‌ها و مراسم، نهایت همکاری را با کادر درمان داشته باشند؛ بیماری کرونا به‌شدت مسری است و با کوچک‌ترین تماس بدون ماسک ممکن است منتقل شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل تصریح کرد: در شبانه روز گذشته ۱۹ بیمار جدید کرونایی در بیمارستان‌ها بستری شده اند که تعداد ۲۷ بیمار با بهبودی نسبی از مراکز درمانی ترخیص شده اند؛ در مدت یاد شده هفت مورد فوتی کرونایی نیز از سطح استان گزارش شده است.

وی با ابراز نگرانی از افزایش بیماران در بخش آی سی یو بیان کرد: در حال حاضر ۱۷۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد وضعیت ۴۰ بیمار وخیم گزارش شده است.

این مسئول در خصوص آخرین وضعیت کرونایی شهرهای استان نیز بیان کرد: هم اکنون شهرستان‌های اردبیل، پارس آباد، مشگین شهر، گرمی، بیله سوار، کوثر و نیر در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های خلخال، اصلاندوز، سرعین و نمین در وضعیت زرد قرار دارند.

انتهای پیام/

منبع