شهرام حبیب زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، با بیان اینکه هم اکنون ۵۰۸ بیمار کرونایی در بخش‌های مختلف بیمارستان‌های استان اردبیل بستری هستند، اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته آمار بستری‌ها در استان اردبیل به ۶۰ نفر رسیده و روند بیماری کرونا در اردبیل فعلاً در […]

شهرام حبیب زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، با بیان اینکه هم اکنون ۵۰۸ بیمار کرونایی در بخش‌های مختلف بیمارستان‌های استان اردبیل بستری هستند، اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته آمار بستری‌ها در استان اردبیل به ۶۰ نفر رسیده و روند بیماری کرونا در اردبیل فعلاً در حالت ثبات نسبی قرار دارد.

وی با تسلیت به ۱۳ خانواده که عزیزان خود را بر اثر ابتلاء به ویروس کرونا از دست داده اند، افزود: پیش بینی می‌شود آمار فوتی‌ها در استان اردبیل در طی هفته جاری کاهش داشته باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل به آمار بهبود یافتگان نسبی در شبانه روز گذشته اشاره کرد و گفت: ۹۷ بیمار کرونایی نیز با حال عمومی مساعد و نسبی از بیمارستان‌ها مرخص شدند و نکته قابل توجه عدم حضور این افراد در اجتماعات و تداوم روند درمان در منازل این بیماران است که انتظار داریم این افراد رعایت نکات بهداشتی را به جد پیگیری کنند.

حبیب زاده آمار بیماران بدحال بستری در استان اردبیل را ۱۰۳ نفر عنوان کرد و گفت: این تعداد از بیماران بد حال برای اولین بار طی چند ماه گذشته رسیده و کاهش قابل توجهی دارد و پیش بینی می‌شود با افزایش تزریق واکسن کرونا این آمار روز به روز کاهش یابد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل با اشاره به روند واکسیناسیون کرونا تصریح کرد: تاکنون در استان اردبیل ۵۵۵ هزار و ۸۵۴ دوز واکسن تزریق شده که از این مقدار ۳۷۳ هزار و ۸۶۲ دوز مربوط به نوبت اول و ۱۸۱ هزار و ۹۹۲ دوز مربوط به نوبت دوم واکسیناسیون است.

وی بیان کرد: هم اکنون شهرستان‌های مشگین شهر، بیله سوار و نیر در وضعیت قرمز، شهرستان‌های اردبیل، پارس آباد، خلخال و گرمی در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های سرعین، نمین، کوثر و اصلاندوز در وضعیت زرد قرار دارند.

وضعیت آرام کرونا در اردبیل شکننده است

حبیب زاده با اشاره به اینکه متأسفانه شاهد تردد و خریدهای غیر ضروری در مرا کز خرید هستیم، گفت: برخی از مردم با کاهش آمار بستری‌های روزانه و فوتی‌های کرونایی نسبت به کرونا بی تفاوت شده و به عادی انگاری می‌پردازند در حالی که وضعیت کرونا در اردبیل شکننده است و هرگونه سهل انگاری در رعایت پروتکل‌های بهداشتی وضعیت را مجدداً به حالت هشدار و بحرانی در خواهد آورد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل ادامه داد: برگزاری هر گونه دورهمی و مراسم‌های عروسی و عزاداری با تعداد بالا و بدون رعایت موازین بهداشتی موجب افزایش آمار بستری‌ها در روزهای آینده خواهد بود و شهروندان باید در این زمینه به رعایت کامل دستور العمل ها تا واکسیناسیون سراسری ادامه دهند.

انتهای پیام/

منبع