رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: در هفته جاری تعداد ۷۶۱ بیمار در بیمارستان‌های استان بستری شده و ۵۵ نفر دیگر بر اثر ابتلا به کرونا جان باختند.

شهرام حبیب زاده با بیان اینکه سیر صعودی کرونا در هفته جاری نتیجه عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و محدودیت‌ها در هفته‌های گذشته بوده است اظهار کرد: با وجود اعمال محدودیت‌ها در سطح شهر و اعلام هشدارهای لازم به شهروندان و برخی کسبه متأسفانه آمار بستری‌های روزانه همچنان در اردبیل بالاست و به احتمال قوی در ایام آینده شاهد وقوع موج پنجم کرونا در استان باشیم.

وی به مقایسه آمار بستری‌های بیمارستان‌ها در هفته جاری نیز پرداخت و گفت: آمار بستری‌ها از بستری روزانه بیش از ۱۰۰ بیمار به ۱۲۰ بیمار افزایش پیدا کرده و در مجموع ۷۶۱ بیمار جدید در هفته پایانی فروردین و آغازین اردیبهشت سال ۱۴۰۰ با تشخیص کادر درمان در بخش‌های مختلف کرونایی بیمارستان‌های استان تحت درمان قرار گرفتند.

حبیب زاده آمار بستری‌های روزانه کرونایی در اردبیل را بی سابقه عنوان کرد و افزود: متأسفانه وضعیت بسیار بحرانی است و شدت شیوع و سرعت ابتلاء به بیماری در این موج افزایش یافته و موجب کمبود امکانات و تخت‌های بیمارستانی در اردبیل شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل ضمن ابراز همدردی و تسلیت به خانواده‌های داغدار اردبیل از فوت ۵۵ بیمار مبتلا به کرونا در هفته گذشته خبر داد و افزود: آمار فوتی‌های کرونایی در استان نیز از متوسط فوت ۴ بیمار به ۱۱ بیمار افزایش یافته که نشان دهنده افزایش بیش از ۵۰ درصدی مرگ و میر بر اثر کرونا در اردبیل بوده است.

وی تصریح کرد: بیشتر موارد فوتی در استان به صورت خانوادگی و یا به صورت اقوام بوده که نشان دهنده افزایش برگزاری دورهمی ها و مهمانی‌ها به ویژه در ماه مبارک رمضان است.

حبیب زاده به افزایش بیماران بد حال در هفته گذشته نیز اشاره کرد و ادامه داد: بستری بخش مراقبت‌های ویژه در بیمارستان‌های استان از متوسط ۷۱ بیمار به بیش از ۸۵ مورد رسیده و بیشترین علت درگیری شدید ریوی مبتلایان به دلیل عدم مراجعه به موقع به مراکز درمانی شناسایی شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان آمار بهبود یافتگان کرونایی را ۶۷۰ نفر اعلام کرد و افزود: ترخیص از بیمارستان به معنای بهبودی کامل این بیماران نیست و ضروری است تا ادامه درمان در قرنطینه خانگی به مدت ۱۴ روز ادامه یابد.

رکورد بستری همزمان کرونا در بیمارستان‌ها با ۶۱۶ نفر شکست

حبیب زاده در ادامه به تشریح آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا در استان پرداخت و گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۱۶ بیمار جدید کرونایی در بخش‌های مختلف بیمارستان‌های استان اردبیل بستری شدند که از این تعداد حال عمومی ۸۴ بیمار وخیم گزارش شده و احتمال افزایش فوتی‌های کرونایی در چند روز آینده وجود دارد.

وی ضمن ابراز همدردی و تسلیت به خانواده‌های داغدار از فوت ۸ بیمار جدید کرونایی در شبانه روز گذشته خبر داد و افزود: تعداد کل بیماران بستری مبتلا به بیماری کرونا در استان اردبیل که هم اکنون در بیمارستان‌های استان بستری هستند به ۶۱۶ نفر رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بیان کرد: ۸۹ بیمار نیز با حال عمومی مناسب و بهبودی نسبی از بیمارستان‌ها مرخص شدند و ادامه روند درمان آنها بایستی از طریق آموزش صحیح به خانواده‌ها در قرنطینه خانگی صورت گیرد.

حبیب زاده وضعیت شیوع ویروس کرونا را در شهرستان‌های اردبیل، پارس آباد، مشگین شهر، خلخال و گرمی در وضعیت قرمز و شهرستان‌های بیله سوار، نیر، نمین، سرعین، کوثر و اصلاندوز را در وضعیت نارنجی اعلام کرد.

انتهای پیام/

  • منبع خبر : مهر