در ۲۴ ساعت گذشته با اعلام تست مثبت ۱۱۰ بیمار جدید در اردبیل آمار کل بستری‌های کرونا در این استان به ۵۹۷ نفر رسید تا رکوردزنی کرونا در اردبیل همچنان ادامه داشته باشد.

شهرام حبیب‌زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل در جمع خبرنگاران با بیان اینکه متأسفانه در چند روز اخیر شاهد افزایش تعداد بستری‌های روزانه کرونا در بیمارستان‌های استان هستیم اظهار کرد: علا رغم هشدارها و آموزش‌های لازم به شهروندان در راستای رعایت پروتکل‌های بهداشتی و خودداری از برپایی مهمانی‌های افطاری با افزایش آمار بستری‌ها و بیماران بدحال مواجه هستیم که نشان از عدم رعایت محدودیت‌ها توسط برخی شهروندان می‌باشد.

وی با اشاره به اینکه با توجه به پیش بینی‌های انجام گرفته از هفته‌ها قبل به تشریح تبعات خطرناک برگزاری دورهمی و تجمعات خانوادگی در ماه مبارک رمضان پرداخته بودیم افزود: طبق بررسی‌های انجام گرفته تمامی مراجعین و بیماران بدحال بیمارستان‌ها شرکت در دورهمی‌های افطاری را از عوامل ابتلاء به کرونا اعلام کرده اند و طبق معاینات کادر درمان میزان درگیری و شدت ابتلاء به کرونا نیز در همه بیماران به نسبت بالا گزارش شده است.

حبیب‌زاده با بیان اینکه در صورتی که آمار بستری‌های کرونایی همچنان در استان بالا باشد از وضعیت قرمز هم فراتر خواهیم رفت افزود: هر چه تعداد بستری‌ها و میزان ابتلاء بالا رود شاهد فوت بسیاری از هم استانی‌هایمان در فصل بهار خواهیم بود چرا که قدرت شیوع این موج از بیماری افزایش چند برابری دارد.

این مسئول ادامه داد: تمامی محدودیت‌های اصناف و مشاغل گروه‌های ۲، ۳ ادامه خواهد داشت و در خصوص تردد در سطح معابر شهری نیز تصمیمات جدیدی اتخاذ خواهد شد تا در هفته‌های بعدی بتوانیم آمار مبتلایان را کاهش دهیم.

ظرفیت بخش‌های کرونایی بیمارستان‌ها تکمیل شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان به تشریح آخرین وضعیت شیوع کرونا در استان اردبیل پرداخت و گفت: هم اکنون ۵۹۷ تخت بیمارستانی در اختیار بیماران کرونایی قرار دارد و در ۲۴ ساعت گذشته نیز ۱۱۰ بیمار جدید کرونایی با تشخیص کادر درمان در بیمارستان‌های استان اردبیل بستری شدند تا روند درمان آنها به سرعت آغاز شود.

حبیب زاده ضمن ابراز همدردی و تسلیت به خانواده‌های داغدار استان اردبیل افزود: در ۲۴ ساعته گذشته ۹ نفر از هم استانی‌ها بر اثر بیماری کرونا جان خود را از دست داده اند و ۷۹ بیمار بدحال نیز در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و با ادامه این روند شاهد افزایش روند فوتی‌ها در هفته جاری خواهیم بود.

وی تصریح کرد: ۸۵ بیمار کرونایی نیز با حال عمومی نسبی و مناسب از بیمارستان‌ها مرخص شدند اما نکته قابل توجه ادامه روند درمان و رعایت پروتکل‌های بهداشتی تا بهبودی کامل است و این عزیزان باید قرنطینه خانگی و عدم حضور در اجتماعات را رعایت کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بیان کرد: هم اکنون شهرستان‌های اردبیل، پارس آباد، مشگین‌شهر، خلخال و گرمی در وضعیت قرمز و شهرستان‌های بیله سوار، نیر، نمین، سرعین، کوثر و اصلاندوز در وضعیت نارنجی قرار دارند.

انتهای پیام/