علی محمدیان اردی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، بابیان اینکه خوشبختانه در چند روز اخیر شاهد کاهش تعداد بستری‌های روزانه کرونا در بیمارستان‌های استان هستیم، اظهار کرد: در چند هفته گذشته هشدارها و آموزش‌های لازم به شهروندان در راستای رعایت پروتکل‌های بهداشتی ارائه شده و آمار هفته […]

علی محمدیان اردی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، بابیان اینکه خوشبختانه در چند روز اخیر شاهد کاهش تعداد بستری‌های روزانه کرونا در بیمارستان‌های استان هستیم، اظهار کرد: در چند هفته گذشته هشدارها و آموزش‌های لازم به شهروندان در راستای رعایت پروتکل‌های بهداشتی ارائه شده و آمار هفته جاری نشان از پایین آمدن قابل توجه شیوع این بیماری در استان است.

وی افزود: طبق بررسی‌های انجام گرفته تمامی مراجعین و بیماران بدحال بیمارستان‌ها شرکت در دورهمی ها و تردد در مراکز شلوغ خرید را از عوامل ابتلاء به کرونا اعلام کرده اند و طبق معاینات کادر درمان میزان درگیری و شدت ابتلاء به کرونا نیز در برخی بیماران به نسبت بالا گزارش شده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل به تشریح آخرین وضعیت شیوع کرونا در استان اردبیل پرداخت و گفت: هم اکنون ۳۴ تخت بیمارستانی در اختیار بیماران کرونایی قرار دارد و در ۲۴ ساعت گذشته نیز ۵ بیمار جدید کرونایی با تشخیص کادر درمان در بیمارستان‌های استان اردبیل بستری شدند تا روند درمان آنها به سرعت آغاز شود.

محمدیان آمار فوتی‌های کرونایی در شبانه روز گذشته را صفر اعلام کرد و گفت: ۱۰ بیمار بدحال نیز در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و با ادامه این روند شاهد افزایش روند فوتی‌ها در هفته جاری خواهیم بود.

وی تصریح کرد: ۱۵ بیمار کرونایی نیز با حال عمومی نسبی و مناسب از بیمارستان‌ها مرخص شدند اما نکته قابل توجه ادامه روند درمان و رعایت پروتکل‌های بهداشتی تا بهبودی کامل است و این عزیزان باید قرنطینه خانگی و عدم حضور در اجتماعات را رعایت کنند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بیان کرد: هم اکنون شهرستان‌های اردبیل، مشگین‌شهر، خلخال، سرعین، نیر، اصلاندوز، بیله سوار، کوثر، گرمی و نمین در وضعیت زرد و شهرستان پارس آباد در وضعیت آبی قرار دارند.

وی ادامه داد: تمام تلاش کادر درمان و مسئولین استان جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و تداوم وضعیت زرد و آبی کرونا در شهرستان‌ها است که امیدواریم این امر با همکاری مردم صورت گیرد.

محمدیان ادامه داد: از کانون‌های اصلی آلودگی‌های ویروس کرونا وسایل نقلیه عمومی به شمار می‌رود و شهروندان بهتر از با رعایت کامل فاصله گذاری اجتماعی و استفاده مداوم از مواد ضدعفونی کننده از این اماکن استفاده کنند.

انتهای پیام/

منبع