شهرام حبیب زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، با بیان اینکه با ورود زائرین اربعین نگران افزایش مبتلایان هستیم اظهار کرد: توصیه اکید ما عدم برگزاری مجالس خانوادگی و دیدار با زائرین اربعین است چرا که با وجود تست منفی کرونا امکان نهفتگی بیماری در افراد وجود […]

شهرام حبیب زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، با بیان اینکه با ورود زائرین اربعین نگران افزایش مبتلایان هستیم اظهار کرد: توصیه اکید ما عدم برگزاری مجالس خانوادگی و دیدار با زائرین اربعین است چرا که با وجود تست منفی کرونا امکان نهفتگی بیماری در افراد وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه مردم هر چه سریع‌تر برای دریافت واکسن به مراکز تجمیعی مراجعه نمایند افزود: خدمات عمومی به زودی برای افرادی که واکسن دریافت نکرده اند محدود خواهد شد و برای افزایش ایمنی در زمستان و پاییز لازم به تزریق این واکسن هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل به واکسن نوجوانان ۱۲ تا ۱۸ سال نیز اشاره کرد و گفت: متأسفانه در این زمینه خانواده‌ها همکاری لازم را ندارند و تنها ۱۵ درصد نوجوانان استان اقدام به دریافت واکسن کرونا کرده اند.

وی با اشاره به روند واکسیناسیون کرونا بیان کرد: تاکنون در استان اردبیل بیش از ۹۱۷ هزار دوز واکسن تزریق شده که از این مقدار ۶۶۳ هزار دز مربوط به نوبت اول و ۲۵۴ هزار دوز مربوط به نوبت دوم واکسیناسیون است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل به تشریح آخرین وضعیت شیوع بیماری کرونا در استان اردبیل پرداخت و اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته تعداد بهبود یافتگان کرونایی با ترخیص ۴۲ نفر، از ۳۲ بیمار بستری شده در بیمارستان‌ها پیشی گرفته و وضعیت شیوع کرونا در استان همچنان در وضعیت نارنجی قرار دارد.

حبیب زاده تصریح کرد: تعداد کل بستری‌های موجود کرونایی نیز به ۲۲۲ بیمار رسیده و ۱۱۹ بیمار نیز به صورت موقت تحت درمان قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل ضمن ابراز همدردی و تسلیت به خانواده‌های داغدار کرونایی از فوت یک بیمار جدید کرونایی در استان خبر داد و تصریح کرد: ۵۲ بیمار بدحال کرونایی نیز در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان اردبیل بستری هستند و از حال عمومی مناسبی برخوردار نیستند.

وی تعداد بهبود یافتگان کرونایی را ۴۲ نفر عنوان کرد و گفت: این بیماران با تشخیص کادر درمانی استان از بیمارستان‌ها مرخص شدند و ادامه روند درمان خود را در قرنطینه خانگی و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام خواهند داد.

حبیب زاده ادامه داد:، هم اکنون شهرستان‌های اردبیل، پارس آباد، خلخال و مشگین شهر در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های گرمی، بیله سوار، نیر، سرعین، نمین، کوثر و اصلاندوز در وضعیت زرد قرار دارند.

انتهای پیام/

منبع