شهرام حبیب زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، با اشاره به افزایش آمار فوتی‌ها در استان اردبیل و روند صعودی بستری بیماران کرونایی در بیمارستان‌ها اظهار کرد: متأسفانه در ۲۴ ساعت گذشته ۱۷ خانواده داغدار عزیزان خود شده و ۱۷۱ بیمار جدید نیز به بیمارستان‌ها مراجعه و […]

شهرام حبیب زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، با اشاره به افزایش آمار فوتی‌ها در استان اردبیل و روند صعودی بستری بیماران کرونایی در بیمارستان‌ها اظهار کرد: متأسفانه در ۲۴ ساعت گذشته ۱۷ خانواده داغدار عزیزان خود شده و ۱۷۱ بیمار جدید نیز به بیمارستان‌ها مراجعه و با تشخیص کادر درمانی بستری شدند که با احتساب فوتی‌های جدید کرونا آمار کل فوتی‌های اردبیل به ۲ هزار و ۴۰ نفر رسیده است.

وی آمار بهبود یافتگان نسبی را در طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۴۹ نفر عنوان کرد و افزود: روند بستری بیماران بدحال کرونایی در اردبیل همچنان با شدت ادامه دارد و هم اکنون ۹۸ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و بیمارستان‌های استان در حال تکمیل ظرفیت می‌باشد.

وی با بیان اینکه سویه دلتای ویروس کرونا با شدت بیشتری در سطح این استان در حال انتشار است، ادامه داد: سویه دلتای کرونا مسری‌ترین ویروس شناخته شده است به طوری که ۱۰ ثانیه تنفس در هوای آلوده یا در کنار یک فرد آلوده می‌تواند باعث ابتلاء شود.

حبیب‌ز‎اده بیان کرد: علائم این نوع ویروس شبیه سرماخوردگی است که با آبریزش بینی شروع شده و بعد از گذشت چند روز علائم حاد یعنی درگیری ریوی بروز می‎‌کند.

وی تاکید کرد: تمامی افرادی که حتی دو دوز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند، باید ماسک بزنند، فاصله اجتماعی را رعایت کنند و از ازدحام و دورهمی و حضور در مراسم پرتعداد و فضاهای سربسته پرهیز کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل همچنین گفت: در صورت ادامه روند فعلی شیوع کرونا در استان اردبیل، برپایی بیمارستان صحرایی و بستری در سالن‌ها و اماکن مختلف اجتناب‌ناپذیر خواهد بود و ارائه خدمات اولیه از جمله اکسیژن رسانی به بیماران دچار مشکل اساسی خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل مجموع واکسن‌های تزریق شده را ۳۱۷ هزار و ۵۲ دز عنوان کرد و افزود: تاکنون ۲۵۸ هزار و ۲۲۸ دوز واکسن نوبت اول و ۵۵۸ هزار و ۸۲۴ دوز واکسن نوبت دوم در استان اردبیل تزریق شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل تصریح کرد: هم اکنون شهرهای اردبیل، پارس آباد و مشگین شهر، خلخال، گرمی، سرعین و اصلاندوز در وضعیت قرمز، و شهرستان‌های بیله سوار، نیر، نمین و کوثر در وضعیت نارنجی قرار دارند.

انتهای پیام/

منبع