علی محمدیان اردی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، با بیان اینکه در شبانه روز گذشته شاهد سیر نزولی شیوع بیماری در استان اردبیل بودیم، اظهار کرد: افراد بالای ۱۸ سال که ۴ ماه از تزریق واکسن «سینوفارم» یا برکت و ۶ ماه از تزریق واکسن «اسپوتنیک» و […]

علی محمدیان اردی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، با بیان اینکه در شبانه روز گذشته شاهد سیر نزولی شیوع بیماری در استان اردبیل بودیم، اظهار کرد: افراد بالای ۱۸ سال که ۴ ماه از تزریق واکسن «سینوفارم» یا برکت و ۶ ماه از تزریق واکسن «اسپوتنیک» و «آسترازنکا» گذشته جهت تزریق نوبت سوم مراجعه کنند.

وی با اشاره به اینکه دورهمی های خانوادگی و دوستان همچنان محل انتقال کرونا است، تصریح کرد: آمار افراد بستری شده در بیمارستان‌های استان نشان می‌دهد درصد بالایی از این بیماران از یک خانواده هستند و بیماری کرونا را در اثر مهمانی‌ها و دورهمی های خانوادگی به یکدیگر انتقال داده‌اند و یا در اثر سهل انگاری و حضور در تجمعات خیابانی که این روزها در پیاده روها شاهد هستیم مبتلا شدند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل آموزش نحوه رسیدگی و مراقبت از بیماران کرونایی در منزل را بسیار مهم دانست و افزود: شخص بیمار باید در مکان کامل جداگانه با سایر افراد خانواده سکونت کند و تمام لوازمی که مورد استفاده بیمار قرار دارد باید ضدعفونی شده و استفاده از ماسک نیز در این مدت ضروری است‌.

حال عمومی ۲۶ بیمار کرونایی وخیم اعلام شده است

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل با بیان اینکه هم اکنون ۸۰ بیمار کرونایی در بخش‌های مختلف بیمارستان‌های استان اردبیل بستری هستند، اظهار کرد: این تعداد بیمار به نسبت هفته گذشته حدود ۴۰ نفر کاهش یافته و بسیاری از بیماران در وضعیت مرخصی و بهبود قرار دارند.

وی از بستری شدن ۱۳ بیمار کرونایی در شبانه روز گذشته خبر داد و افزود: متأسفانه در این مدت یک مورد فوتی کرونایی در استان اردبیل به ثبت رسیده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان به آمار بهبود یافتگان نسبی در شبانه روز گذشته اشاره کرد و گفت: ۸ بیمار کرونایی نیز با حال عمومی مساعد و نسبی از بیمارستان‌ها مرخص شدند و نکته قابل توجه عدم حضور این افراد در اجتماعات و تداوم روند درمان در منازل این بیماران است که انتظار داریم این افراد رعایت نکات بهداشتی را به جد پیگیری کنند.

محمدیان اردی آمار بیماران بدحال بستری در استان اردبیل را ۲۶ نفر عنوان و بیان کرد: هر روز به تعداد نفرات بیماران بدحال و بستری در بخش مراقبت‌های ویژه افزوده می‌شود چرا که قدرت انتقال و شدت نفوذ ویروس در بدن انسان افزایش داشته است.

به گفته این مسئول هم اکنون شهرستان‌های اردبیل، خلخال، سرعین، نیر، اصلاندوز، بیله سوار، کوثر، گرمی و نمین در وضعیت زرد و شهرستانهای پارس آباد و مشگین‌شهر در وضعیت آبی قرار دارند.

انتهای پیام/

منبع