معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: متأسفانه نتیجه آزمایش کرونای انگلیسی دو مورد در استان اردبیل بیمار مثبت شد.

به گزارش آذرمغان به نقل از تسنیم، بابک نخستین اظهار داشت: متأسفانه نتیجه آزمایش کرونای انگلیسی دو مورد در استان اردبیل بیمار مثبت شد.

وی بیان کرد: با مثبت شدن دو بیمار از نظر ویروس جهش یافته انگلیسی، متأسفانه استان اردبیل در گروه استان‌های درگیر نوع جدید ویروس کرونا قرار گرفت.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: این دو بیمار در لایه اول ابتلا و انتقالی از کشور عراق بودند که توسط همکاران بهداشتی رصد و به موقع شناسایی شدند.

نخستین ادامه داد: توصیه ما به هم استانی‌ها این است که در ایام تعطیلات عید نوروز مهمانی شرایط را طوری مدیریت کنند تا از انتقال ویروس به دیگران جلوگیری شود.

وی بیان کرد: انتظار ما از هم‌استانی‌ها این است که رعایت پروتکل‌های بهداشتی را در اولویت قرار دهند و از ساده‌انگاری کرونا جلوگیری به عمل آورند، چرا که هر گونه سهل‌انگاری به مراتب کار را سخت‌تر خواهد کرد و وضعیت را به شرایط بحرانی خواهد رساند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: مسافرت به شهرهای قرمز و نارنجی ممنوع است ولی به شهرهای آبی و زرد به شرطی که مبدا هم وضعیت آبی و یا زرد را داشته باشد به شرط رعایت ۱۰۰ درصدی پروتکل‌های بهداشتی بلامانع است.

نخستین ادامه داد: امیدواریم با همکاری مردم شاهد تشدید شیوع ویروس نباشیم و بتوانیم در روزهای عید شرایط خوبی را بگذرانیم که این مسئله به نوبه خود بسیار حائز اهمیت است.

وی بیان کرد: اجرای طرح شهید سلیمانی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا یک اولویت اساسی و حائز اهمیت است و در این زمینه درصدد هستیم اجرای این طرح را به صورت مناسب در سطح استان اجرا کنیم.
انتهای پیام/