به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، تیم ملی فوتبال ایران دیدار بعد از قطعی شدن حضور در جام جهانی در مصاف با کره جنوبی تن به شکست ۲ بر صفر داد که این نخستین شکست اسکوچیچ با تیم ملی ایران بود که بعد از ۱۶ بازی ثبت شد؛ و همین شکست باعث شد برای اولین […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، تیم ملی فوتبال ایران دیدار بعد از قطعی شدن حضور در جام جهانی در مصاف با کره جنوبی تن به شکست ۲ بر صفر داد که این نخستین شکست اسکوچیچ با تیم ملی ایران بود که بعد از ۱۶ بازی ثبت شد؛ و همین شکست باعث شد برای اولین بار کره جنوبی بالاتر از ایران در گروه مقدماتی انتخابی جام جهانی قرار گیرد.

محمد نوری کارشناس و پیشکسوت فوتبال در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان ضمن ابراز تبریک به مردم ایران به مناسبت فرا رسیدن سال و قرن نو بیان داشت: قبل از هر چیز برای مردم خوب کشورم روزهای پر از امید و سلامتی و آرزو می‌کنم و امیدوارم با همت مسئولان کشور در سال جدید از دغدغه‌های معیشتی مردم شریف ایران کاسته شود.

وی در خصوص دیدار ایران و کره جنوبی بیان داشت: قصد این را ندارم که با اولین شکست مربی تیم ملی را به چالش بکشم و نتایج قبلی را نادیده بگیرم. اما باید گفت به کره واقعیت را در خصوص اسکوچیچ نشان داد؛ و مشخص کرد در چنته او چیست.

کارشناس فوتبال تاکید کرد: این درست که ما در ۱۵ بازی قبل با اسکوچیچ نباختیم، اما نظر شما را به اسم تیم‌هایی که ۱۵ بار با آنها دیدار کردیم را جلب می‌کنم. تیم‌هایی مثل سوریه، لبنان، عمان، عراق، بحرین و امثالهم و البته تنها تیمی که ما آن را نبردیم همین کره جنوبی بود که سطح فوتبالش بالاتر از این تیم‌ها بود. با کره در حالی که به امتیازات بازی برای صعود نیاز داشتیم در تهران (به زور) مساوی کردیم و در حالی که برای سید بندی به پیروزی نیاز داشتیم در خاک کره شکست خوردیم.

نوری گفت: در واقع دیوار سفت کره جنوبی نشان داد اسکوچیچ مربی مناسبی برای رقابتهای جام جهانی نیست و فدراسیون فوتبال باید توجه داشته باشد اگر نمی‌خواهد تیم ملی مثل جام‌های جهانی قبلی برود و با ۳ بازی بازگردد، باید همین امروز به فکر استخدام یک مربی جدید و بزرگ‌تر از اسکوچیچ باشد. ما از اسکوچیچ ممنونیم که تا حالا بوده و زحماتی هم کشیده و خود او هم باید بپذیرد که از امروز باید جای خود را به مربی بزرگ‌تری بدهد.

پیشکسوت فوتبال خاطرنشان ساخت: ویلموتس چنان بلایی سر فوتبال ایران آورد که وقتی اسکوچیچ با داشتن ستاره‌هایی نظیر سردار، طارمی، انصاری فرد، جهانبخش، حاج صفی و خیلی‌های دیگر چهار تا تیم درجه سوم آسیا را شکست می‌دهد کار او برای ما مهم و بزرگ جلوه کند. در حالی که این حداقل انتظاری است که از تیم پر ستاره ایران می‌رود.

وی تاکید کرد: یکی از انتقاداتی که من به کار اسکوچیچ دارم این است که او به شدت تحت تاثیر اطرافیانش است و تصمیماتی بر این اساس می‌گیرد که در نگاه اول به نظر می‌رسد تصمیمات یک مربی فوتبال نیست. اسکوچیچ بی دلیل و بدون توجیه اصرار به استفاده از بازیکنان در پست‌های غیر تخصصی دارد که این یک ایراد بزرگ در کار او می‌باشد.

مدافع و هافبک پیشین فوتبال ایران ادامه داد: دست مربی تیم ملی بر عکس مربیان باشگاهی برای انتخاب بازیکن باز است و برای همین مربی ملی حق ندارد از بازیکن در پست غیر تخصصی استفاده کند؛ در حالی که به تعداد مکفی بازیکن خوب در این پست‌ها دارد. من می‌توانم مصداق‌های زیادی در این خصوص یاد کنم مثل بازی ندادن به سیاوش یزدانی در بازی قبلی و همزمان با آن استفاده کردن از امید نورافکن در پست مدافع وسط. یا در همین بازی با کره جنوبی در روزی که محرمی محروم است، او حردانی که جزو بازیکنان ملی پوش است را به اردو فرا نمی‌خواند تا خلیل زاده را در پست غیر تخصصی استفاده کند که این تصمیمی غیر قابل توجیه است.

انتهای پیام/

منبع