در سال گذشته با همت ستاد دیه استان اردبیل و دستگاه قضایی و هم‌افزایی این دو نهاد با خیرین، تعداد ۴۱۷ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد و محکومان مالی آزادسازی شدند.

به گزارش آذرمغان، ناصر عتباتی، رئیس کل دادگستری استان اردبیل ظهر چهارشنبه در جشن گلریزان در اردبیل اظهار کرد: با کمک ۳۷ میلیارد ریالی خیران به ستاد دیه استان اردبیل در سال گذشته زمینه آزادی ۴۱۷ نفر از محکومان جرایم مالی غیرعمد فراهم شد.

وی ضمن قدردانی از مجمع خیرین استان گفت: تأثیر مستقیم آزادسازی زندانیان دارای محکومیت‌های غیر عمد و مالی در کاهش جمعیت کیفری زندان‌های استان غیرقابل کتمان است که در همین رابطه استفاده از ظرفیت خیران برای آزادسازی این زندانیان در اولویت دستگاه قضائی و ستاد دیه استان است.

رئیس کل دادگستری استان با تاکید بر ضرورت آزادسازی زندانیان مالی و جرایم غیرعمد اذعان کرد: خانواده این افراد در مواقع بسیاری به دلیل نبود سرپرست و شرایط بد مالی و اقتصادی در دام آسیب‌های اجتماعی و ناهنجاری‌های زیادی گرفتار می‌شوند که توجه به این بحث علاوه بر نجات این افراد از گزند آسیب‌های اجتماعی، جامعه‌ای سالم و به دور از هرگونه تنش را به ارمغان می‌آورد.

عتباتی با اشاره به شرایط آزادسازی ۴۱۷ نفر از زندانیان با محکومیت مالی و جرایم غیرعمد در سال گذشته افزود: این اقدام قابل توجه با کمک خیرین، دستگاه قضائی، تسهیلات بانکی و گذشت شکات انجام گرفت که در برخی موارد کمک خانواده‌های زندانیان نیز در تسهیل این امر مؤثر بود.

وی نقش رسانه‌ها در تبیین آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد و محکومان مالی را بسیار حائز اهمیت دانست و یادآور شد: تبیین، تبلیغ و ترویج کمک به مستمندان و دستگیری از هم‌نوع توسط رسانه‌ها به ویژه رسانه ملی در بحث فرهنگ‌سازی این موضوع بسیار حائز اهمیت بوده و انتظار می‌رود با تهیه و تدوین برنامه‌های اجتماعی و فرهنگی میزان این کمک‌ها در ایام آینده به مراتب افزایش یابد.

به گفته این مسئول هم‌اکنون بسیاری از زندانیان جرایم غیرعمد استان و محکومان مالی که در زندان‌های اردبیل به سر می‌برند، چشم به یاری خیرین و افراد با توانایی مالی بالا دوخته و در انتظار آزادی به سر می‌برند.

انتهای پیام/