به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، جلال آفاقی عصر شنبه در جلسه بررسی علل و عوامل آسیب‌های اجتماعی در اردبیل اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های اصلی مسئولان دادگستری استان تلاش برای کاهش ورود پرونده‌های قضائی طلاق بوده که در یک سال اخیر این روند کاهش مناسبی را داشته است. وی تصریح […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، جلال آفاقی عصر شنبه در جلسه بررسی علل و عوامل آسیب‌های اجتماعی در اردبیل اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های اصلی مسئولان دادگستری استان تلاش برای کاهش ورود پرونده‌های قضائی طلاق بوده که در یک سال اخیر این روند کاهش مناسبی را داشته است.

وی تصریح کرد: با ارائه مشاوره به زوجین و همچنین ایجاد انس و الفت بیشتر بین زن و شوهر سعی شده تا از میزان ورود پرونده‌های قضائی طلاق به دادگستری استان جلوگیری شده و به نوعی با صلح و سازش بین زوجین این پرونده‌ها مخدومه شود.

معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل گفت: طلاق از عوامل مؤثر در تشدید بحران‌های اجتماعی و زمینه‌ساز آسیب‌های مختلف است که قطعاً کاهش طلاق می‌تواند زمینه بروز رحمت الهی را در جامعه فراهم آورد.

آفاقی افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد که در ۶ سال اخیر این فرآیند با سیر کاهشی روبه‌رو بوده و امروز نتیجه آن را در کاهش ۱۹.۵ درصد پرونده‌های قضائی حوزه طلاق و همچنین تمکین شاهد هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: همکاران ما در مجموعه قضائی سعی می‌کنند تا در ابعاد مختلف به کاهش آسیب‌های اجتماعی کمک کنند که قطعاً در این زمینه همراهی خانواده‌ها و رسانه‌های جمعی می‌تواند مؤثر و راهگشا باشد.

معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل اضافه کرد: امیدواریم با شکل‌گیری عناصر اصلی در استحکام و پیوند نظام اجتماعی و خانوادگی، کاهش آمار طلاق را در استان و به صفر رسیدن پرونده‌های ورودی به مراجع قضائی را در این زمینه شاهد باشیم.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر