سیاوش محمدی در گفت و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، به تشریح آخرین وضعیت نقشه‌های هواشناسی در استان اردبیل پرداخت و اظهار کرد: بر اساس اعلام نظر کارشناسان هواشناسی پس از بررسی نقشه‌ها مشخص شد، تا پایان هفته جاری جو استان نسبتاً پایدار همراه با هوای صاف و آفتابی پیش بینی می‌شود. وی افزود: […]

سیاوش محمدی در گفت و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، به تشریح آخرین وضعیت نقشه‌های هواشناسی در استان اردبیل پرداخت و اظهار کرد: بر اساس اعلام نظر کارشناسان هواشناسی پس از بررسی نقشه‌ها مشخص شد، تا پایان هفته جاری جو استان نسبتاً پایدار همراه با هوای صاف و آفتابی پیش بینی می‌شود.

وی افزود: طی این مدت آسمان استان در غالب مناطق صاف تا نیمه ابری همراه با تداوم هوای گرم تابستانی به خصوص در نواحی و شهرستان‌های واقع در مناطق شمالی خواهد بود.

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل با اشاره به افزایش دمای هوا تا اواخر روز دوشنبه به هموطنان توصیه کرد در مصرف آب و برق صرفه جویی لازم را داشته باشند تا در استان دچار قطعی برق یا آب نباشیم.

محمدی تصریح کرد: از روز سه شنبه با نفوذ جریانات شمالی و نسبتاً خنک به استان به تدریج از شدت گرمای هوا به ویژه در مناطق مرکزی و جنوبی به طور نسبی کاسته خواهد شد.

وی از احتمال رگبار باران در ساعت عصر گاهی در استان نیز سخن گفت و افزود: نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد در مناطق کوهپایه ای و به خصوص ارتفاعات استان در ساعات عصرگاهی شاهد افزایش ابر بوده و رگبار باران به صورت پراکنده پیش بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل به تشریح بیشینه و کمینه دمای هوا استان در ۲۴ ساعت گذشته پرداخت و گفت: گرم‌ترین نقطه در استان با دمای ۲۴ درجه سانتی گراد بالای صفر در شهرستان گرمی و خنک‌ترین نقطه در فرودگاه اردبیل با دمای ۱۱ درجه سانتی گراد بالای صفر به ثبت رسید.

انتهای پیام/

منبع