محمد قصابی در حاشیه راه‌اندازی باند اصلی فرودگاه اردبیل و سیستم جدید کت ۲ در فرودگاه اردبیل در گفتگو با پايگاه خبري تحليلي آذرمغان، اظهار کرد: ما از این سیستم که تولید شده کشورمان است، در جهت ارتقا ایمنی پروازها استفاده می کنیم تا زمینه سلامت مسافران و خدمه هواپیما فراهم آید. وی تصریح کرد: در دو […]

محمد قصابی در حاشیه راه‌اندازی باند اصلی فرودگاه اردبیل و سیستم جدید کت ۲ در فرودگاه اردبیل در گفتگو با پايگاه خبري تحليلي آذرمغان، اظهار کرد: ما از این سیستم که تولید شده کشورمان است، در جهت ارتقا ایمنی پروازها استفاده می کنیم تا زمینه سلامت مسافران و خدمه هواپیما فراهم آید.

وی تصریح کرد: در دو سال اخیر برای ترمیم، بهسازی و استفاده از تجهیزات مدرن در فرودگاه اردبیل منابع اعتباری ملی هزینه شده تا با استفاده از سیستم ایرانی کت ۲ ال.ای.دی بتوانیم بهترین شرایط برای شرکت‌های هواپیمایی برای نشست و برخاست هواپیماها ایجاد کنیم.

مدیرکل فرودگاه‌های استان اردبیل هزینه صرف شده برای این پروژه را ۱۵۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: با نصب سیستم روشنایی مجهز و همچنین دستگاه آیلس در ابتدا و انتهای باند اصلی و همچنین آسفالت‌ریزی به شکل پلیمری سعی شده تا بهترین شرایط برای پروازهای داخلی و خارجی در فرودگاه‌ بین‌المللی شهدای اردبیل فراهم آید.

قصابی افزود: تلاش می کنیم تا با راه‌اندازی باند اصلی بر تعداد پروازهای فرودگاه اردبیل به مقصد تهران و مشهد اضافه کرده و در کنار آن پروازهای خارجی را نیز با همکاری شرکت‌های هواپیمایی دایر کنیم.

وی به دو عارضه باد و مه در فرودگاه اردبیل اشاره کرد و ادامه داد: با راه‌اندازی باند متقاطع مشکل وزش باد و راه‌اندازی سیستم جدید، مشکل مه فرودگاه اردبیل برطرف می شود و کنسلی پروازها تا ۷۰ درصد کاهش خواهد یافت.

قصابی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: تلاش ما بر این است تا در اولین ساعات صبح پروازها به مقصد تهران انجام شده و در آخر شب نیز پرواز به مقصد فرودگاه اردبیل به انجام رسیده و هواپیما در اردبیل ماندگار شود.

مدیرکل فرودگاه‌های استان اردبیل اضافه کرد: امیدواریم با همکاری همه دستگاه‌ها، نهادها به ویژه شرکت‌های مختلف هوایی بتوانیم پروازهای متعددی را به مقصد استان‌ها و شهرهای مختلف دایر کرده و راحتی سفر را برای هموطنان فراهم کنیم.

انتهای پیام/

منبع