به گزارش پايگاه خبري تحليلي آذرمغان به نقل از بازار؛ نرخ جفت ارز یورو به دلار در ساعات نخست آغاز به کار بازارهای اروپا در روز چهارشنبه به سمت ۱.۰۷۰۰ کاهش یافت. قدرت دلار آمریکا علیرغم بازدهی ضعیف اوراق قرضه خزانه داری در بحبوحه جو بهتر بازار، در افزایش بوده و وضعیت فعلی می تواند […]

به گزارش پايگاه خبري تحليلي آذرمغان به نقل از بازار؛ نرخ جفت ارز یورو به دلار در ساعات نخست آغاز به کار بازارهای اروپا در روز چهارشنبه به سمت ۱.۰۷۰۰ کاهش یافت. قدرت دلار آمریکا علیرغم بازدهی ضعیف اوراق قرضه خزانه داری در بحبوحه جو بهتر بازار، در افزایش بوده و وضعیت فعلی می تواند تا پیش از انتشار داده های مربوط به تورم از سوی فدرال رزرو در روز پنجشنبه ادامه یابد.

به نظر می رسد یک مقاومت استاتیک در ۱.۰۷۵۰ شکل گرفته است. در صورت موفقیت جفت ارز یورو به دلار برای عبور از این سطح و تبدیل آن به سطح حمایت، اعداد ۱.۰۸۰۰ (سطح روانی، سطح ایستا) و ۱.۰۸۴۰ (سطح ایستا) می توانند به عنوان مقاومت های پیش روی یعدی عمل کنند.

شایان ذکر است که شاخص قدرت نسبی (RSI) در نمودار چهار ساعته در آستانه عبور از ۷۰ است. لذا خریداران می توانند برای کوتاه مدت به حاشیه رفته و قبل از اقدام منتظر به خرید، اصلاح نزولی باشند.

کاهش نرخ برابری جفت ارز یورو/دلار پیش از سخنرانی رئیس فدرال رزرو

اما در جهت نزولی، نرخ ۱.۰۷۰۰ (سطح روانی، سطح ایستا) به عنوان اولین حمایت قبل از ۱.۰۶۴۰ یعنی دوره ۵۰ روزه میانگین متحرک ساده (SMA) و همچنین ۱.۰۵۸۰ (SMA ۲۰۰ دوره) قرار دارند.

با اینحال، به نظر می رسد روز پنشجنبه، همزمان با ارائه گزارش مربوط به نرخ تورم توسط جروم پاول، رئیس فدرال رزرو آمریکا، شرایط ختما تغییر خواهد کرد. این تغییر اما می تواند به سمت هر دو سوی این جفت ارز رخ دهد.

انتهای پیام/
منبع خبر: بازار