شهرام حبیب‌زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: روند نزولی و شیب تند و کاهشی بیماری خطرناک کرونا در استان اردبیل ادامه دارد به طوری که در شبانه روز گذشته در بهترین حالت موج چهارم شاهد بستری ۲۸ بیمار جدید در بیمارستان‌های استان بودیم که این […]

شهرام حبیب‌زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: روند نزولی و شیب تند و کاهشی بیماری خطرناک کرونا در استان اردبیل ادامه دارد به طوری که در شبانه روز گذشته در بهترین حالت موج چهارم شاهد بستری ۲۸ بیمار جدید در بیمارستان‌های استان بودیم که این تعداد به کمترین تعداد خود در موج چهارم رسیده است.

وی با اشاره به اینکه تعداد بیماران بستری در بیمارستان‌های استان نیز کاهش چشمگیری نسبت به ماه گذشته داشته است، افزود: تعداد بستری‌های همزمان در مراکز درمانی اردبیل ۲۱۳ نفر بوده که از این تعداد ۴۸ نفر در بخش ICU و مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان از افزایش دوباره تعداد جان‌باختگان کرونا طی شبانه‌روز گذشته خبر داد و خاطرنشان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۴ بیمار مبتلا به کرونا به دلیل وخامت حال عمومی تسلیم کرونا شده و جان باختند که تعداد کل جان باختگان کرونا در استان به یک هزار و ۷۸۶ نفر رسیده است.

حبیب‌زاده عنوان کرد: در این مدت ۳۴ بیمار نیز با کسب بهبودی نسبی از بیمارستان‌های استان ترخیص شدند که طی یک هفته اخیر شاهد تفاوت قابل توجه آمار بستری‌ها و مرخصی‌های کرونا در استان بودیم و این موضوع مایه امیدواری به وضعیت کلی شیوع بیماری در استان است.

به گفته وی هم‌اکنون شهرستان‌های کوثر، پارس‌آباد، نیر، سرعین، نمین، اصلاندوز و بیله‌سوار در وضعیت زرد و شهرستان‌های خلخال، مشگین‌شهر و اردبیل در وضعیت نارنجی شیوع کرونا قرار گرفته‌اند.

این مسئول با تاکید به رعایت پروتکل‌های بهداشتی گفت: کاهش آمار مبتلایان جدید کرونا در استان و روند نزولی این بیماری به معنای نفی رعایت پروتکل‌های بهداشتی نیست و در این زمینه نیاز است تا مردم با دقت بیشتر و با هدف حفظ سلامتی خود و دیگران نسبت به حضور در جامعه اقدام کنند.

حبیب‌زاده کاهش سرانه مصرف ماسک در استان را خطر جدی عنوان و اظهار کرد: استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی تا حد قابل توجهی در کاهش آمار بیماری مؤثر است که از مردم عاجزانه تقاضا داریم تا نسبت به رعایت این دو مورد اساسی و حیاتی توجه بیشتری داشته باشند.

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل در این مدت همواره در کنار کادر درمان و مدافعان سلامت استان بوده و امیدواریم که مردم نیز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به همراه دانشگاه علوم پزشکی سبب دلگرمی این عزیزان باشند.

انتهای پیام/

منبع