شهرام حبیب‌زاده در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، با اشاره به کاهش آمار مبتلایان روزانه و تفاوت نسبی در آمار مرگ و میرهای ناشی از کرونا در استان اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۳۶ بیمار جدید به تعداد بستری‌های مراکز درمانی در سطح استان اضافه شده است که با مراجعه این تعداد، مجموع […]

شهرام حبیب‌زاده در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، با اشاره به کاهش آمار مبتلایان روزانه و تفاوت نسبی در آمار مرگ و میرهای ناشی از کرونا در استان اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۳۶ بیمار جدید به تعداد بستری‌های مراکز درمانی در سطح استان اضافه شده است که با مراجعه این تعداد، مجموع بیماران تحت مراقبت و درمان در بیمارستان‌های استان به ۲۰۲ نفر رسید.

وی با اشاره به اوج بستری‌های کرونا در استان در اوایل شیوع موج چهارم افزود: تعداد بستری‌های کرونا از ۶۳۳ نفر به آمار کنونی رسیده است که این موضوع علاوه بر اینکه امیدبخش بوده همت و همکاری مردم در راستای رعایت موازین بهداشتی را نمایان می‌کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان تصریح کرد: آمار ترخیصی‌های کرونا در استان همچنان از تعداد مبتلایان و مراجعین روزانه بیشتر بوده به طوری که در ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۴۳ بیمار با کسب بهبودی نسبی و تشخیص کادر پزشکی از بیمارستان‌های استان مرخص شدند.

حبیب‌زاده گفت: متأسفانه علی‌رغم کاهش نسبی آمار کرونا در استان در شبانه‌روز گذشته شاهد فوت ۴ شهروند دیگر بودیم که این موضوع کمی بر نگرانی‌های کادر درمان و مردم استان می‌افزاید و امیدواریم با تشدید رعایت پروتکل‌ها شاهد به صفر رسیدن آمار مرگ و میر روزانه ناشی از کرونا در استان باشیم.

وی همچنین از بستری ۳۸ بیمار در بخش ICU بیمارستان‌های استان خبر داد و خاطرنشان کرد: این تعداد از بیماران متأسفانه به دلیل وخامت حال عمومی در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند.

این مسئول ادامه داد: هم‌اکنون اصلی‌ترین سنتر درمان کرونا در استان بیمارستان امام خمینی (ره) بوده و علاوه بر این مرکز، بیمارستان‌های امام رضا (ع) و سبلان و فاطمی نیز پذیرش بیمار دارند که به دلیل مراجعین روزانه در برخی شهرها نیز مراکزی در اختیار بیماران کرونایی قرار گرفته است.

به گفته حبیب‌زاده هم‌اکنون شهرستان‌های کوثر، پارس‌آباد، نیر، سرعین، نمین، اصلاندوز و بیله‌سوار در وضعیت زرد و شهرستان‌های خلخال، مشگین‌شهر و اردبیل در وضعیت نارنجی شیوع کرونا قرار گرفته‌اند.

وی همچنین بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تشدید این موازین تاکید و تصریح کرد: کاهش آمار مبتلایان و مرگ و میر کرونا در استان دلیل بر عدم رعایت پروتکل‌ها و آرامش نسبی در وضعیت این بیماری در استان نیست که امیدواریم مردم شریف استان همانند قبل نسبت به حساسیت‌های این بیماری واقف بوده و در رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک اهتمام داشته باشند.

انتهای پیام/

منبع