حسین قدیمی در گفت‌وگو با پايگاه خبري تحليلي آذرمغان، اظهار کرد: با تاکید وزارت نیرو و شرکت توانیر سعی بر این است تا از ظرفیت نیروگاه‌ها در تأمین برق مورد نیاز مشترکان استفاده شده تا کمترین خاموشی‌ها را در ساعات اوج مصرف شاهد باشیم. وی تصریح کرد: در ۲۴ ساعت گذشته تنها در یک مرحله […]

حسین قدیمی در گفت‌وگو با پايگاه خبري تحليلي آذرمغان، اظهار کرد: با تاکید وزارت نیرو و شرکت توانیر سعی بر این است تا از ظرفیت نیروگاه‌ها در تأمین برق مورد نیاز مشترکان استفاده شده تا کمترین خاموشی‌ها را در ساعات اوج مصرف شاهد باشیم.

وی تصریح کرد: در ۲۴ ساعت گذشته تنها در یک مرحله و برای ۳۰ درصد مشترکان اعمال خاموشی را انجام دادیم و سعی و تلاشمان بر این است تا با توجه به فصل امتحانات و شرایط خاص دانش‌آموزان و خانواده‌ها، میزان خاموشی‌ها در ساعات صبحگاهی به کمترین آمار برسد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اردبیل گفت: تمام مشترکان برق اعم از صنعتی، کشاورزی، تجاری، خانگی و اداری مصمم هستند تا به مدیریت صحیح مصرف کمک کنند که در سه بخش صنعت، کشاورزی و ادارات ۳۴ مگاوات کاهش مصرف در ۲۴ ساعت گذشته رقم خورده است.

قدیمی افزود: در ساعات اوج مصرف که از ۱۲ ظهر تا ۱۷ عصر است، ۳۳ درصد کاهش مصرف در حوزه‌های مختلف به ثبت رسیده و امیدواریم در گذر از خرداد و دو ماه تابستان همه مشترکان پای کار آمده و تنها با ۱۰ درصد کاهش مصرف در ساعات اوج شرکت توزیع برق استان را در ارائه خدمات کمک کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: ما در حال حاضر از ظرفیت همه نیروگاه‌ها حتی نیروگاه‌های بخش خصوصی و تولید انرژی پاک در جهت مدیریت منابع برق مصرفی استفاده می‌کنیم و امیدواریم با همراهی مشترکان شرایط سهلی را سپری کنیم.

قدیمی از مشترکان خواست تا در استفاده از وسایل برقی پرمصرف به ویژه لباسشویی ساعت ۱۱ شب به بعد را انتخاب کرده و به نوعی به مدیریت مصرف کمک کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اردبیل سهمیه روزانه اختصاص یافته به استان را ۲۵۰ تا ۲۷۰ مگاوات اعلام کرد و گفت: در این روزها مصرف برق استان تا ۳۰۰ مگاوات افزایش یافته بود که با تعدیل ۲۰ درصدی امیدواریم شرایط مناسب‌تری را در کاهش اعمال خاموشی‌ها به نظاره بنشینیم.

انتهای پیام/

منبع