به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، رضا فرج‌پور عصر دوشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته حمل و نقل و راهداری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با اینکه آمار تصادفات در شهرستان مشگین شهر نسبت به سال گذشته ۲۱ درصد کاهش یافته اما با توجه به شدت تصادفات رخ داده در برخی از نقاط جاده‌ای طبق […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، رضا فرج‌پور عصر دوشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته حمل و نقل و راهداری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با اینکه آمار تصادفات در شهرستان مشگین شهر نسبت به سال گذشته ۲۱ درصد کاهش یافته اما با توجه به شدت تصادفات رخ داده در برخی از نقاط جاده‌ای طبق برنامه ریزی های منسجم نقاط پرخطر و حادثه خیز شناسایی و اصلاح می‌شود.

وی با اشاره به کشته شدن ۸ نفر در یک تصادف در یک نقطه حادثه خیز افزود: با استقرار پلیس راه در سه راهی «کنگرلو» میزان تصادف در محور مغان کاهش پیدا کرده و اقدامات انجام شده در سه راهی «مشیران» و پل «دوشانلو» که جز نقاط حادثه خیز بودند سبب ایمنی این مسیرها شده است و البته رانندگان وسایط نقلیه نیز باید سرعت مطمئن و سبقت مجاز را رعایت کنند.

رئیس اداره راهداری مشگین شهر از تعبیه ۶ دوربین ثبت تخلفات جاده‌ای در این شهرستان خبر داد و گفت: عامل بیش از ۹۲ درصد از تصادفات رخ داده در بزرگراه‌ها در حوزه شهرستان مشگین شهر عامل انسانی است که سرعت و سبقت غیر مجاز داشتند و یا راننده خواب آلود بوده است و می‌بایست اهالی رسانه درباره فرهنگ‌سازی و تمکین رانندگان به قوانین راهنمایی و رانندگی بیش از پیش تاکید کنند.

فرج‌پور از آمادگی این اداره در فصل زمستان خبر داد و گفت: ماشین آلات اداره برای انجام خدمات نمک پاشی در جاده‌ها سرویس شده اند و حدود یک هزار و ۲۰۰ تن نمک و ماسه در انبار دپو شده تا در ایام بارندگی با آمادگی کامل در جاده‌ها خدمات رسانی کنیم.

همه ماشین‌آلات راهداری فرسوده است

وی تصریح کرد: اداره راهداری شهرستان با ۴۰ نیروی انسانی خدمات رسانی در حوزه راه را انجام می‌دهد و این در حالیست که تمام ماشین آلات این اداره فرسوده هستند و حداقل ۴ کامیون در حوزه راهداری نیازمندیم.

این مسئول همچنین بیان کرد: در حوزه آسفالت ریزی، نصب ۳۵۰ شاخه گاردریل، ۷۸۰ کیلومتر تسطیح جاده‌های خاکی و شنی روستایی، رفع ایرادات و نواقص بیش از ۷۵۰ پل با نرم افزار bms، خط کشی ۳۱۰ کیلومتر راه‌های جاده‌ای، ۸۰۰ متر شیار لرزاننده، رنگ آمیزی سرعت گیرها و ایجاد مجتمع خدماتی رفاهی در «خنجرلو» در سطح استان به نسبت سایر شهرستان‌ها عملکرد مناسبی داشتیم و سعی می‌کنیم این خدمات تداوم داشته باشد.

فرج پور با اشاره به نصب ۸۲۰ عدد تابلوی علائم راهنمایی در سطح شهرستان افزود: نصب هر عدد تابلوی راهنمایی یک میلیون تومان هزینه بر می‌دارد که گاهاً در اثر سرقت شاهد خسارت‌های زیادی در این حوزه می‌شویم.

وی افزود: افتتاح ساختمان اداری، خرید ۳ هزار متر مربع زمین برای احداث پلیس راه در محور مغان و تعریض پیچ احمد بیگلو، بهسازی و احداث بیش از ۱۶ کیلومتر راه‌های روستایی و ۱۱ کیلومتر روکش آسفالت از جمله اقدامات انجام شده راهداری این شهرستان است.

انتهای پیام/

منبع