خطیب جمعه گرمی تخریب و وعده‌های دروغ را آفت هر انتخابات دانست و گفت: کاندیداها و طرفدارانشان اخلاق و تقوای انتخاباتی را رعایت کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر یدالله صفری، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته گرمی با تاکید بر رعایت تقوا، گفت: با نزدیکی به ایام انتخابات رعایت تقوا یکی از مولفه‌ها است و نباید اندوخته معنوی خود را در ایام انتخابات از دست بدهیم.
وی با بیان اینکه هدف مردم از حضور در پای صندوق‌های رای صرفاً انتخاب یک نماینده نیست؛ افزود: نظام جمهوری اسلامی که امروز در ایران تشکیل شده ثمره تلاش انبیاء الهی و بزرگان دینی و شهدا است و کوتاهی ما ظهور را به تأخیر می‌اندازد و این کوتاهی‌های ما نه تنها ما را از آیندگان شرمنده می‌کند بلکه از شخص امام زمان(عج) نیز شرمنده می‌کند.
خطیب جمعه گرمی ادامه داد: انتخاب ما تنها برای خود ما نیست بلکه در سرنوشت آیندگان نیز اثر دارد و با این انتخاب سرنوشت آیندگان را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهیم.
وی خاطرنشان کرد: فریب مردم، وعده‌های دروغ و غیرقانونی و تهمت و افترا تقوای انتخاباتی را از بین می‌برد و کاندیدایی اگر خود را توانمند نداند بهتر است نامزد انتخابات نشود.
حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر صفری گفت: بخشی از مشکلات امروزی ما ناشی از سوء مدیریت‌ها و تصمیم‌های نادرست گذشتگان است و ما نیز با انتخاب نادرست برای آیندگان مشکل درست نکنیم.
وی با بیان اینکه اگر مسئول و نماینده‌ای مرتکب جرمی شود؛ انتخاب کنندگان نیز در گناه او شریک خواهند بود و با انتخاب خود زمینه فساد را بوجود آورده‌ایم و یک رای که به صندوق می‌اندازیم در سرنوشت تمام مردم ایران بلکه بر سرنوشت آیندگان که هنوز از مادر متولد نشده‌اند ، تأثیر دارد.
امام جمعه گرمی در پایان با اشاره به توطئه‌های دشمن گفت: دشمن تلاش می‌کند که انتخابات کم رمق باشد و اگر نتوانست از برگزاری باشکوه انتخابات ممانعت کند، حتما تلاش خواهد کرد که اصل انتخابات را زیر سوال ببرد؛ باید مواظب توطئه‌های دشمنان ملت نیز باشیم و برای ناامید کردن دشمنان، شرکت حداکثری و انتخاب اصلح مهمترین وظیفه ماست.