پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان – گروه استان‌ها: ۱۸ پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان ماه بود، که اعضای هیئت دولت پس از بررسی سوابق و برنامه‌های محسن منصوری، وی را به عنوان استاندار تهران تعیین کردند، تا پرونده ریاست انوشیروان محسنی بندپی پس از قریب به سه سال بر استانداری سیاسی‌ترین استان کشور به اتمام برسد و […]

پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان – گروه استان‌ها: ۱۸ پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان ماه بود، که اعضای هیئت دولت پس از بررسی سوابق و برنامه‌های محسن منصوری، وی را به عنوان استاندار تهران تعیین کردند، تا پرونده ریاست انوشیروان محسنی بندپی پس از قریب به سه سال بر استانداری سیاسی‌ترین استان کشور به اتمام برسد و وی به عنوان آخرین استاندار دولت تدبیر و امید، صندلی طبقه شانزدهم استانداری تهران را تحویل منصوری دهد.

منصوری متولد خرداد ۱۳۶۳ در شهرستان ورامین و دارای مدرک کارشناسی مکانیک از دانشگاه شهید رجایی تهران و کارشناسی ارشد مدیریتی آموزشی از دانشگاه تهران است.

وی پیش از این عضو شورای عالی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، معاون بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی و مدیرعامل و نایب رئیس هیئت مدیره بنیاد علوی، مدیرعامل و عضو مؤسس و هیأت مدیره بنیاد کرامت آستان قدس رضوی، مشاور نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی، فرماندار شهرستان ورامین، مشاور استاندار تهران، معاون حوزه وزارتی وزارت آموزش و پرورش و مدیر دفتر همکاری‌های وزارت آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه، دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان سراسر کشور بوده است.

انتصاب منصوری به استانداری تهران از این نظر حائز اهمیت است، که پس از ۲۰ سال (بعد از استانداری علی اکبر رحمانی که زاده شمیرانات بود) مجدداً استاندار تهران به یکی از متولدین این استان رسید.

منصوری دومین استاندار ورامینی تهران (پس از مرحوم محمدنبی حبیبی در دوره ریاست جمهوری مقام معظم رهبری در سال ۶۲ است) که به این سمت گمارده می‌شود و انتظار مردم از وی به عنوان بومی این استان و نیز فردی با گرایشات جهادی، مردمی و انقلابی بیش از پیش است، که می‌طلبد، با انتخاب مشاوران زبده و برنامه ریزی دقیق در این زمینه گام بردارد، تا پاسخ مناسبی به انتظارات و امید ایجاد شده در پی روی کار آمدن دولت انقلابی در بین مردم باشد.

زیرساخت‌های قرچک متناسب با تراکم جمعیتی این شهرستان نیست

اما انتظارات و مطالبات مردم در اقصی نقاط استان تهران از استاندار جدید چیست، سوالی است، که یکی از شهروندان قرچک، در جنوب شرق استان تهران در پاسخ به آن به پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان گفت: با توجه به تراکم بالای جمعیت در قرچک، زیرساخت‌های موجود پاسخگوی نیازها و جمعیت حاضر نیست که ضرورت دارد به این شهرستان در حوزه زیرساخت‌های بهداشتی، آموزشی و فرهنگی توجه ویژه شود.

وی با اشاره به استقلال قرچک از ورامین در زمان فرمانداری محسن منصوری و اشراف دقیق وی به کاستی‌های این شهرستان گفت: شهرک‌های تازه تأسیس این شهرستان و مناطق محرومی همچون پوئینک و باقرآباد که از داشتن امکانات مطلوب بهداشتی و آموزشی از جمله مدارس محروم هستند، نیازمند همت مضاعف مجموعه نمایندگی دولت در شهرستان و استان و به ویژه شخص استاندار تهران است.

شهرک‌های تازه تأسیس قرچک و مناطق محرومی همچون پوئینک و باقرآباد که از داشتن امکانات مطلوب بهداشتی و آموزشی از جمله مدارس محروم هستند

شهروند دیگر قرچکی در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان در مورد نیازهای این شهرستان و انتظارات از استاندار تهران اظهار داشت: تنها بیمارستان قرچک پاسخگوی نیازهای جمعیت ۳۵۰ هزار نفری این شهرستان نیست، پس ضرورت دارد یک بیمارستان دولتی در منطقه «باقرآباد» یا «پوئینک» ساخته شود.

محمد اسلامی گفت: همچنین کمبود مدارس باعث شده تا مکان‌های آموزشی این شهرستان مملو از جمعیت دانش‌آموزی باشد، این مسئله کیفیت آموزش، سطح سواد دانش آموزان و مدیریت بهتر مدارس را با مشکل مواجه می‌کند که از این حیث از استاندار جدید درخواست می‌شود، به این موضوع توجه جدی داشته باشند.

وی افزود: قرچک با وجود این جمعیت قابل ملاحظه فاقد ایستگاه راه آهن است و این مسئله حتی موجب تلف شدن جان تعدادی از همشهریان شده و مسئولان با بررسی این مشکل متوجه می‌شوند وضعیت فعلی در شأن و جایگاه مردم به خصوص قشر روستاییان برای تردد بهتر به تهران و سایر شهرها نیست.

پیشوا از فقدان تخت بیمارستانی رنج می‌برد

یک فعال رسانه‌ای و اجتماعی پیشوا در جنوب شرق استان تهران نیز در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان در خصوص مطالبه این شهرستان از استاندار جدید تهران اظهار داشت: مهم‌ترین خواسته و مطالبه مردم پیشوا، سامان دهی وضعیت درمانی این شهرستان از طریق راه اندازی بیمارستان است، این در حالی است که پیشوا با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت حتی یک تخت بیمارستانی ندارد و ساختمانی موسوم به بیمارستان حدود ۱۰ سال، نیمه کاره رها شده است.

کار سخت «منصوری» در تهران/مطالبات مردم از استاندار جدید چیست

محمد مقاری اضافه کرد: خواسته بعدی و مطالبه مهم دیگر، آمایش سرزمینی مهاجرین و اتباع افغانستانی ساکن در پیشوا است، که چهره شهر و روستاها را تغییر داده و فارغ از هم کیشی و فعالیت اقتصاد پرفشار این افراد، تأثیرات فرهنگی در منطقه گذاشته است.

وی مشکل حمل و نقل عمومی و نبود این ناوگان در خدمت مردم را سبب هدررفت هزینه، انرژی و زمان زیادی از مردم شده و افزود: علیرغم وجود قطار مسافری مستقل از ایستگاه راه آهن تهران به پیشوا، عدم تکمیل این پروسه بدون دخالت و نظارت تاکسیرانی و همچنین نبود سازمان اتوبوسرانی به دلیل مقررات جمعیتی حاکم بر راه اندازی این ساختار مشکلات فراوانی برای مردم پیشوا ایجاد کرده است، که می‌طلبد، استاندار تهران از روز اول شروع به کار خود برای آن‌ها چاره اندیشی کند.

مصوبه ارتقا ورامین به فرمانداری ویژه اجرایی شود

شهروندان ورامینی نیز مطالباتی از استاندار تهران دارند، یکی از این افراد در این خصوص به پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان گفت: هشت سال پیش آقای منصوری، فرماندار ورامین بود، که پس از شهرستان شدن قرچک و پیشوا اعلام کرد، ورامین فرمانداری ویژه می‌شود و حتی بنرهای تقدیر در سطح شهر با زیر نویس روابط عمومی فرمانداری نصب شد ولی در عمل هیچ اقدامی انجام نشد.

کار سخت «منصوری» در تهران/مطالبات مردم از استاندار جدید چیست

امید ملامحمدعلی افزود: از استاندار تهران انتظار است به وعده خود عمل کند و فرمانداری ویژه ورامین اعلام شود.

وی مطالبه دیگر مردم ورامین از استاندار تهران را سرعت بخشیدن به احداث و راه اندازی مترو دانست و گفت: وعده‌های زیادی در این رابطه داده شده اما هر بار که مسئولی عوض می‌شود، وعده‌های مسئول قبلی را به فراموشی سپرده و حتی نقض می‌کند، اما نزدیک به دو دهه است، که مردم ورامین چشم انتظار راه اندازی مترو در این شهرستان و منطقه هستند.

راه اندازی ایستگاه مترو؛ مطالبه مردم رباط کریم

در غرب تهران نیز مطالبات متعددی از استاندار تهران وجود دارد، یکی از کارشناسان و افراد بومی در رباط کریم و بهارستان در جنوب غرب پایتخت در این خصوص به پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان گفت: راه اندازی ایستگاه مترو در شهر رباط کریم و الحاق فرودگاه بین المللی امام (ره) به این شهر از انتظارات دیرین و به حق رباط کریمی‌ها از استاندار تهران است.

ذبیح الله اصغری افزود: مردم رباط کریم که سختی‌های فرودگاه امام خمینی (ره) را تحمل می‌کنند، حق دارند، تا از عوارض و منافع مالی آن نیز بهره برده و اصولاً زمین‌های این فرودگاه به رباط کریم ملحق شود.

معضل بافت فرسوده در بهارستان رفع شود

وی در مورد مطالبات بهارستان نیز گفت: یکی از موضوعات و خواسته‌های به حق مردم بهارستان تخصیص بودجه برای ساماندهی بافت‌های فرسوده است، چرا که بخش عمده‌ای از مشکلات مردم این شهرستان به بافت فرسوده این شهرستان باز می‌گردد.

کار سخت «منصوری» در تهران/مطالبات مردم از استاندار جدید چیست

اصغری ادامه داد: دیگر خواسته مردم بهارستان وضعیت سنگینی آب شرب است، که از کیفیت بسیار پایینی برخوردار بوده و شیرهای آب این شهرستان به واسطه سنگینی آب شرب معمولاً مملو از آهک است.

باغ‌های شهریار به عنوان ریه تهران هدف زمین خواران قرار گرفته است

یک کارشناس و فعال رسانه‌ای و شهروند شهریار در غرب تهران نیز در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان با بیان اینکه وخامت زخم ریه‌های تنفسی استان تهران در شهریار شدت گرفته است، به تاکید استاندار تهران بر حل معضل آلودگی هوای پایتخت اشاره کرد و افزود: باغات و زمین‌های کشاورزی شهریار نقش ریه‌های تنفسی استان تهران را دارند و اکثر مسئولان نیز دائم در این باره صحبت می‌کنند، ولی تاکنون در رابطه با حفظ و نگهداری این باغات کوتاهی‌های زیادی شده است.

باغات شهریار در سایه بی توجهی و ضعف قوانین در حال نابودی است و تقسیم باغات به قطعات کوچک و دیوارکشی‌های مداوم اراضی توسط برخی سودجویان ضربه سنگینی به این سرمایه‌های طبیعی وارد کرده است

حجت اصغری افزود: امروز باغات و اراضی شهریار در سایه بی توجهی و ضعف قوانین در حال نابودی است و تقسیم باغات به قطعات کوچک و دیوارکشی‌های مداوم اراضی توسط برخی سودجویان ضربه سنگینی به این سرمایه‌های طبیعی وارد کرده است، مطالبه عمده شهریاری‌ها از استاندار تهران این است، که با ساز و کار و برنامه‌های کارشناسی شده پی گیر این بی تدبیری باشند.

وی سپس حوزه ورزش شهریار را نیز مورد اشاره قرار داده و گفت: حوزه ورزش از نبود اعتبارات رنج می‌برد، همه می‌دانیم، سلامت یکی از مؤلفه‌هایی است، که ثمرات آن را در حوزه‌های مختلف خدمات درمان، بهداشت، فرهنگ، آموزش و… به وضوح می‌بینیم، که متأسفانه نبود اعتبارات کافی اداره ورزش شهریار این مجموعه را جهت اجرای پروژه‌های عمرانی و حمایت از ورزشکاران دچار مشکل کرده است و معضلات این امر را می‌توان در افزایش آمار بیماران، پرونده‌های قضائی و آسیب‌های فرهنگی به وضوح دید.

شهرقدس از بافت فرسوده رنج می‌برد / ‏‬لزوم ایمن سازی مسیر خط آهن در کاووسیه

این فعال اجتماعی در خصوص مطالبات مردم شهرقدس در غرب تهران نیز گفت: بافت‌های فرسوده شهر قدس زنگ خطری برای زندگی شهروندان این شهرستان است، این بافت‌های فرسوده نه تنها ناهنجاری و تشدید جرم و جنایت را به همراه دارد، که سبب مشکلات فراوان دیگر نیز شده است.

کار سخت «منصوری» در تهران/مطالبات مردم از استاندار جدید چیست

وی گفت: امروز قدس از اجرایی نشدن طرح‌هایی که از قبل در حوزه بافت‌های فرسوده ترسیم شده رنج می‌برد، امیدواریم که استاندار تهران به این موضوع ورود کرده و با اجرای طرح‌های قبلی بخش مهمی از مشکل شهروندان قدس را مرتفع سازد، البته ناگفته نماند، که این معضل در زمان وقوع زلزله آسیب‌های جبران ناپذیر جانی و مالی در این شهرستان به همراه خواهد داشت.

اصغری اضافه کرد: طرح ایمن سازی خط راه آهن «کاووسیه» دیگر انتظاری است، که مردم شهرقدس از استاندار تهران دارند، خط آهن «کاووسیه» دقیقاً در محلی قرار گرفته که تردد شهروندان قدس از این محل اتفاق می‌افتد و در اخبارها دائم می‌بینیم و می‌شنویم که شهروندی که قصد عبور از روی خط آهن را داشت بر اثر برخورد با قطار جان خود را از دست داده است.

وی گفت: خط راه آهن «کاووسیه» هیچ گونه ایمن سازی و پل ارتباطی با سوی دیگر خط راه آهن ندارد و تاکنون بازدیدهای زیادی توسط مسئولان شرکت راه آهن کشور و مسئولان استانی و محلی صورت گرفته و متأسفانه نتایجی عملیاتی شده از این بازدیدها ندیده‌ایم و دائم اضطراب و استرس حادثه در این منطقه وجود آنها را می‌لرزاند، استاندار در این زمینه نیز می‌تواند پی گیری هایی برای اجرای زیر گذر و یا ایمن سازی را در دستور کار خود داشته باشد.

زیرساخت‌های پردیس با رشد جمعیت این شهرستان تطبیق ندارد

یکی از فرهنگیان و فعالان اجتماعی پردیس نیز در تشریح مطالبات مردم این شهرستان در شمال شرق استان تهران نیز به پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان گفت: تأمین خدمات بهداشتی و درمانی، تجهیز کامل بیمارستان شفا، تسریع در عملیات اجرایی آرامستان و رسیدگی کامل به تخلفات صنفی، اجرای هدفمند قوانین، جلوگیری از بروکراسی‌های اداری و سامان دهی بنگاه‌های املاک که هرج و مرج آن‌ها سبب تورم و افزایش کاذب اجاره بهای منازل شده‌اند، از مطالبه‌های مردم پردیس است.

طیبه دادره، همت استاندار تهران برای اجرایی شدن عملیات مسکن اقدام ملی و جهش تولید مسکن را بسیار مهم توصیف کرد و گفت: مشکلاتی چون کمبودهای بودجه‌ای برای اجرای پروژه‌های شهری، ناهمگونی و کمبود زیر ساخت‌های شهری متناسب با رشد جمعیت، نبود پیوست‌های اجتماعی، فرهنگی و مذهبی در توسعه شهر پردیس مواردی است که شهروندان از استاندار تهران توقع رسیدگی و رفع مشکلات مذکور را دارند.

بیمارستان الغدیر پردیس فعال شود

وی افزود: شهروندان پردیسی سال‌ها منتظر بهره برداری از بیمارستان خیر ساز الغدیر بومهن بودند که با رایزنی‌ها، پیگیری‌ها و سنگ اندازی های متعدد بعضی از افراد، بالاخره به مرحله افتتاح رسید، اورژانس بیمارستان الغدیر دست و پا شکسته در حال خدمات رسانی است، اما چه فایده که بخش‌های خصوصی راه اندازی نشده و درمانگاه نیز به درستی فعالیت ندارد، چرا که از امکانات ضروری برخوردار نیست.

استاندار تهران به بزرگترین نیاز پردیس که مساله بهداشت و درمان و همچنین تسریع در اجرا و بهره‌برداری از مترو تهران -پردیس است پاسخ دهد

دادره گفت: شهروندان می‌خواهند دارند که استاندار تهران به بزرگترین نیاز پردیس که مساله بهداشت و درمان و همچنین تسریع در اجرا و بهره‌برداری از مترو تهران -پردیس است نهایت تلاش خود را انجام دهد، رشد جمعیت شهرستان پردیس بسیار بالا است و اگر زیرساخت‌های روبنایی و زیرساختی به خوبی فراهم نشود قطعاً مشکلات بیشتر می‌شود و باید مواردی که اعلام می‌شود به سرعت رفع شوند.

وی افزود: ساختمان بیمارستان الغدیر بدون یک تخت بیمارستانی آماده است اما اینکه بیمارستان آماده‌ای را نمی‌توانند تجهیز و راه اندازی کنند مایه سرافکندگی است زیرا ساختمان بیمارستانی که سال‌ها آماده بهره برداری است، هنوز هم گره‌هایی برای آغاز به کار دارد.

دادره گفت: اینکه یک شهرستان بیخ گوش پایتخت و با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت آرامستان و بیمارستان ندارد، نمی‌تواند جالب باشد.

لواسان و رودبار قصران حتی یک تخت بیمارستان دولتی نیز ندارند

فعال رسانه‌ای و اجتماعی شمیرانات و لواسانات در شمال تهران نیز در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان با بیان اینکه لواسانات شهری است، که عنوان لاکچری را یدک می‌کشد، افزود: اما لواسانات در عمل امکاناتی کمتر از یک دهیاری دارد، عدم وجود یک بیمارستان دولتی در بخش لواسانات و رودبار قصران و هزینه‌های سنگین درمانی کمر مردم این منطقه را شکسته است.

وی افزود: از آن سو با وجود گردشگران آخر هفته‌ای و ترافیک سنگین مسیر لواسان به تهران, اگر شخصی نیاز به انتقال فوری به بیمارستان در تهران را داشته باشد، آمبولانس‌ها باید یک مسیر ده دقیقه‌ای تا تهران را چندین ساعت در ترافیک بمانند، در عمل امکان انتقال فوری به بیمارستان‌های تهران در اواخر هفته جز با بالگرد وجود ندارد، جاده‌های نا هموار بین شهری و روستایی و مسیرهای رانشی بین لواسان و لواسان بزرگ و لواسان به رودبار قصران نیازمند هزینه‌های سنگینی است، که از بودجه دو بخش لواسانات و رودبار قصران خارج است، در این مسیرها به علت رانش کوه بسیاری از اهالی کشته شده‌اند.

کار سخت «منصوری» در تهران/مطالبات مردم از استاندار جدید چیست

وی افزود: یکی دیگر از مشکلات منطقه شمیرانات حریم ۱۵۰ متر رودخانه‌ها است، که طبق قانون جدید اکثر روستاها به صورت کامل و بسیاری از ادارات دولتی کاملاً در این حریم قرار دارند، باید توجه داشت شهرستان شمیرانات از قدیم در کنار رودخانه‌ها ساخته شده است و حریم ۱۵۰ متر در این منطقه قابل اجرا نیست.

این فعال رسانه‌ای گفت: تاکنون هیچ نگاه مؤثری به بخش تولید و اشتغالزایی در این منطقه نشده است و اکثر جوانان این شهرستان برای اشتغال مجبور به رفت و آمد به تهران هستند، در لواسانات و و رودبار قصران هیچ کارگاه تولیدی برای اشتغال جوانان به جز استخدام در شهرداری‌ها وجود ندارد.

اجازه ندهید زمین خواران به جنگل «سبو بزرگ» آسیب بزنند

وی ادامه داد: جنگل «سبو بزرگ» در لواسان بزرگ‌ترین تنفس گاه تهران است و زمین خواران نگاه ویژه ای به این منطقه دارند، تصویب طرح‌هایی مانند ساماندهی جنگل سبو و تأسیس سازه‌های انسانی مانند رستوران، هتل، مهمانپذیر و مهمانسرا، ساخت رستوران در مسیر این جنگل و خارج از محدوده با استفاده از رانت می‌تواند مهم‌ترین آسیب برای تخریب این جنگل باشد، که لازم است استاندار تهران نگاه ویژه ای به ساخت و ساز رستوران و مکان‌های تفریحی در جنگل سبو و مسیر دسترسی به آن داشته باشد.

جنگل «سبو بزرگ» در لواسان بزرگ‌ترین تنفس گاه تهران است و زمین خواران نگاه ویژه ای به این منطقه دارند

این فعال اجتماعی گفت: جمعیت لواسانات ۱۷ هزار نفر بوده و امکانات شهری و خدماتی در این منطقه به اندازه این جمعیت است، اما در اواخر هفته جمعیتی حدوداً ۵۰۰ هزار نفر به این منطقه می آیند، خدمات درمانی, امنیتی و بهداشتی در این منطقه برای این جمعیت ۵۰۰ هزار نفری مناسب نیست، در اواخر هفته با حضور گردشگران این منطقه به صورت یک بخش بی قانون در می‌آید، که گردشگران در آن از هرگونه اقدامی خود داری نمی‌کنند، نگاه ویژه استاندار تهران به این مساله بسیار اهمیت دارد.

مدیران بی انگیزه دماوند در اسرع وقت تغییر کنند

یکی از شهروندان دماوند در شمال شرق تهران نیز در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان از استاندار تهران درخواست تغییر مدیران دستگاه‌های اجرایی این شهرستان در اسرع وقت را داشت و افزود: اغلب مدیران فعلی دستگاه‌های اجرایی و ادارات دماوند انگیزه کافی برای خدمت رسانی به مردم را ندارند.

کار سخت «منصوری» در تهران/مطالبات مردم از استاندار جدید چیست

وی افزود: مشکل ترافیک گیلاوند نیز از دیگر مواردی است، که ساخت و راه اندازی هرچه سریع‌تر کمربندی این شهر را می‌طلبد.

پیگیری مترو و کمربندی اصلی ترین مطالبه پاکدشتی‌ها

یک کارشناس رسانه در پاکدشت در جنوب شرق تهران به پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان گفت: مطالبه اصلی مردم پاکدشت از استاندار تهران پیگیری مترو و کمربندی این شهرستان است، ترافیک سنگین محور امام رضا (ع) در داخل شهر پاکدشت مردم را آزاد می‌دهد.

محمد جنیدی افزود: صاحبان کارخانه‌های شهرک‌های صنعتی پاکدشت به عنوان یکی از صنعتی ترین شهرستان‌های استان تهران نیز تقاضای تأمین برق و آب نیاز برای تداوم فعالیت خود را دارند، از سویی دیگر سامان دهی راه‌های بین روستایی، تأمین بودجه سرپوشیدن کانال‌های آب سطح شهر، سامان دهی کوره‌های آجرپزی که باعث مشکلات فرهنگی و اجتماعی شده، تأمین بودجه پارک چهل هتکاری پاکدشت و تکمیل ورزشگاه پنج هزار نفری شهدای پاکدشت نیز از دیگر مطالبات مردم این شهرستان است.

ری همواره از همجواری با کلان شهر تهران آسیب دیده است

یک کارشناس مسائل منطقه جنوب تهران نیز در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان اظهار داشت: حریم شهرستان ری از گذشته تاکنون محل مناسبی برای انتقال مشکلات و معضلات پایتخت شده است، که باید مسئولان تهران در این امر تجدید نظر جدی داشته باشند، ری همواره از همجواری با کلان شهر تهران آسیب دیده و معضلات پایتخت را به ارث برده است.

فاطمه یوسفی افزود: شهرستان ری دیگر ظرفیت تحمیل مشکلات و معضلات جدید استان و کلان شهر تهران ندارد و باید مسئولان از تعریف طرح جدیدی برای انتقال معضلات تهران به این همسایه جنوبی اجتناب کنند.

کار سخت «منصوری» در تهران/مطالبات مردم از استاندار جدید چیست

وی افزود: ری از کمبود آب شُرب در بخش کهریزک، فشافویه و… رنج می‌برد و همچنین باید فکری برای سامان دهی جدی اتباع غیرمجاز خارجی به این شهرستان کرد، رسیدگی به منشأ بوی نامطبوع در جنوب تهران، سامان دهی و حتی الامکان انتقال مجتمع دفن زباله آرادکوه، احداث کمربندی حسن آباد فشافویه، ایجاد طرح‌هایی برای کاهش اثرات نامطلوب اجتماعی زندان تهران بزرگ در منطقه، افزایش سرانه‌های آموزشی، فرهنگی و تفریحی و جلوگیری جدی از ساخت و سازهای غیرمجاز در ری مطالباتی نه چندان سخت اما مهم مردم جنوب پایتخت از استاندار جوان تهران است.

یوسفی استفاده از مدیران جوان، متخصص، لایق، انقلابی و مردمی در ری را بسیار مهم قلمداد کرد و گفت: کمبود فضاهای بهداشتی و درمانی تخصصی، بیکاری جوانان، نبود زیر ساخت حمل و نقل عمومی در بخش‌ها و روستاها، رها شدن سگ‌های ولگرد مشکلات مهم ری با جمعیتی بیش از یک میلیون نفر و پنج بخش مرکزی، قلعه نو، کهریزک، خاوران و حسن آباد فشافویه در جنوب تهران است.

تکمیل مترو اسلامشهر با بودجه شهرداری میسر نیست

یک کارشناس رسانه و فعال اجتماعی اسلامشهر در جنوب غرب تهران نیز در خصوص مطالبات مهم مردم این شهرستان از استاندار تهران به پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان گفت: انتخاب یک فرماندار بومی با تحصیلات مرتبط و مردمی در اسلامشهر در رفع بسیاری از معضلات اهمیت بسزایی دارد.

محمد فاضلی همچنین پیگیری بودجه برای احداث خط مترو تهران- اسلامشهر را مهم قلمداد کرد و افزود: تأمین بودجه مترو در توان شهرداری اسلامشهر نیست.

وی گفت: اختصاص بودجه برای تکمیل بیمارستان اسلامشهر که در سه دوره دولت گذشته تکمیل نشده و نیمه کاره مانده است، نیز می‌بایست، جزو اولویت‌های استاندار تهران در خصوص اسلامشهر با جمعیتی قریب به یک میلیون نفر باشد.

به نظر می‌رسد، برای پاسخگویی به این حجم از مطالبات به حق مردم استان تهران، منصوری حتی یک لحظه تعلل را نیز نباید برتابد و استاندار تهران می‌بایست، با بهره گیری از نیروی جوانی، مشاوره افراد صاحب نظر و اقدام جهادی و انقلابی از پس این انتظارات برآمده و دولت مردمی را در استان مهم و استراتژیک تهران سربلند کند.

انتهای پیام/

منبع