مسعود ناصری راد در حاشیه مراسم تجلیل از اصناف پیشکسوت و فعالان این حوزه در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان اظهار کرد: امسال با تدبیر وزیر صمت از یکم تا دهم تیرماه دهه اصناف، تجارت و صنعت نامگذاری شده که ما نیز با تاخیر چند روزه مراسم گرامیداشت روز اصناف را برگزار می کنیم. […]

مسعود ناصری راد در حاشیه مراسم تجلیل از اصناف پیشکسوت و فعالان این حوزه در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان اظهار کرد: امسال با تدبیر وزیر صمت از یکم تا دهم تیرماه دهه اصناف، تجارت و صنعت نامگذاری شده که ما نیز با تاخیر چند روزه مراسم گرامیداشت روز اصناف را برگزار می کنیم.

وی از پیگیری برای حل مشکلات اصناف در ۹ ماه گذشته خبر داد و خاطرنشان کرد: در گام اول تلاش می کنیم تا جایگاه ارزشمند اصناف را احیا کرده و آرامش را به این حوزه بازگردانیم.

رئیس اتاق اصناف استان اردبیل از انعقاد قرارداد با بیمه کارآفرین برای ارائه خدمات بیمه این متنوع به اصناف خبر داد و بیان کرد: قرار است بیمه کارآفرین ۵۰ درصد تخفیف در خدمات بیمه ای اعم از بیمه تکمیلی درمان، مسئولیت مدنی، آتش سوزی، عمر و … ارائه کند تا دغدغه های اصناف در این حوزه رفع شود.

ناصری راد از راه اندازی سایت اصناف برای تقویت حوزه اطلاع رسانی به صنوف مختلف خبر داد و گفت: این سایت به صورت هوشمند فعال بوده و حتی اصناف می توانند از این سایت برای تبلیغات و درآمدزایی خود استفاده کنند.

وی ادامه داد: از طریق این سایت که امکان ارائه خدمات به بیش از ۱۰۰ هزار نفر فراهم می آید در کوتاهترین زمان اطلاعیه ها، تبلیغات و فعالیت های اصناف از طریق این سایت بارگزاری و به اطلاع شهروندان می رسد.

رئیس اتاق اصناف استان اردبیل با اشاره به افتتاح دومین شعبه اتاق اصناف در اردبیل بیان کرد: با هدف ارائه خدمات مطلوب تر به اصناف مناطق سیزده گانه اردبیل در تلاش هستیم تا شعبه دوم را در این منطقه راه اندازی کنیم تا اصناف فعال از خدمات مختلف اتاق بهره مند شوند.

ناصری راد در مورد راه اندازی واحد کارگزاری اصناف در اردبیل نیز گفت: قرار است فرآیند بروکراسی از طرق این کارگزاری پیگیری شده و اصناف در کوتاهترین زمان پروانه کسب خود را دریافت خواهند کرد.

وی از پیگیری های مستمر برای راه اندازی شهرک های صنعتی در اردبیل خبر داد و اظهار کرد: در گام نخست انتقال صنف آهن فروشان را به محل جدید شاهد خواهیم بود و تلاش بر این است تا سایر شهرک های صنفی نیز به سرعت اجرایی و عملیاتی شود.

رئیس اتاق اصناف استان اردبیل خاطرنشان کرد: در حوزه مالیات اصناف نیز نشست های متعددی را با مدیر کل امور مالیاتی استان داشته ایم تا اظهارنامه های مالیاتی اصناف ارائه شده و تخفیف های ویژه ای را برای فعالان این حوزه براساس قانون مصوب داشته باشیم.

انتهای پیام/

منبع