عزت‌الله ضربی در گفت‌وگو با پايگاه خبري تحليلي آذرمغان، اظهار کرد: کارگاه آموزشی برای موکب داران و مسئولین امور بهداشتی پیاده‌روی اربعین در اردبیل برگزار شد. وی افزود: این کارگاه با هدف تقویت خدمت‌رسانی به زائران اباعبدالله و تربیت خادم متخصص در حوزه‌های مختلف با محوریت مشکلات و بیماری‌های اسکلتی و عضلانی زائران، پانسمان برگزار […]

عزت‌الله ضربی در گفت‌وگو با پايگاه خبري تحليلي آذرمغان، اظهار کرد: کارگاه آموزشی برای موکب داران و مسئولین امور بهداشتی پیاده‌روی اربعین در اردبیل برگزار شد.

وی افزود: این کارگاه با هدف تقویت خدمت‌رسانی به زائران اباعبدالله و تربیت خادم متخصص در حوزه‌های مختلف با محوریت مشکلات و بیماری‌های اسکلتی و عضلانی زائران، پانسمان برگزار شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل بیان کرد: با توجه به جمعیت قابل‌توجهی که در مراسم اربعین حسینی حضور دارند احتمال بروز و انتقال بیماری‌های واگیر مانند کرونا و وبا وجود دارد که برای جلوگیری از وقوع چنین بیماری‌هایی نیاز است به دقت دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت شود.

ضربی ادامه داد: با توجه به ضرورت آمادگی موکب داران اعزامی استان‌های مختلف در ایام اربعین مباحثی در مورد کمک‌های اولیه، گرمازدگی، ایجاد اتاق سرد در موکب، تریاژ و کمک به رسیدگی به مصدومان انبوه، کمک‌های اولیه در سوختگی، برق گرفتگی، تصادفات، شکستگی، احیای قلبی و ریوی، مدیریت تجمعات انبوه و مسائل بهداشتی و سلامت در موکب‌ها آموزش داده شد.

وی بهره‌گیری از اساتید مجرب و کارآزموده، استفاده از روش‌های نوین و به روز شده علمی، دانش افزایی و همگن سازی دانسته‌های علمی خادمین و متخصص با هدف ارائه خدمات تخصصی به زائران را مهمترین اهداف این دوره‌های آموزشی بیان کرد.

انتهای پیام/

منبع