استاندار اردبیل گفت: احیای طرح‌های راکد توسط بنیاد مستضعفان اولویت اساسی است و در این زمینه ۲۰ میلیارد ریال از ۱۰۰ میلیارد ریال با هدف احیای طرح‌های راکد در شهرک‌های صنعتی انجام یافته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ندای شمالغرب اردبیل، اکبر بهنامجو در بازدید از طرح های تولیدی شهرستان خلخال اظهار داشت: یک واحد گلخانه، تولید کننده گل رز هلندی در این شهرستان افتتاح و به بهره برداری رسیده و برای اجرای این پروژه مبلغ 600 میلیون تومان در قالب 500 میلیون تومان تسهیلات بانکی کم بهره از محل صندوق کار آفرین امید و ما بقی آورده شخصی سرمایه گذار هزینه شده و سالانه 132 هزار شاخه گل رز هلندی استحصال می‌شود.

وی با اشاره به اشتغال‌زایی برای 400 نفر در کارخانه نئوپان خلخال بیان کرد: بعد از سال‌ها رکود کارخانه نئوپان خلخال هم‌اکنون این کارخانه فعال شده و این کارخانه برای فعالیت مجدد به بخش خصوصی واگذار شده است و هم‌اکنون با اشتغال 80 نفری به صورت شبانه‌روزی به صورت دو شیفت فعالیت می‌کنند.

استاندار اردبیل گفت: احیای طرح‌های راکد توسط بنیاد مستضعفان اولویت اساسی است و در این زمینه 20 میلیارد ریال از 100 میلیارد ریال با هدف احیای طرح‌های راکد در شهرک‌های صنعتی انجام یافته و در این زمینه 50 میلیارد تومان تسهیلات ارائه شده و توسعه این کارخانه سبب ایجاد اشتغال‌زایی قابل توجهی خواهد شد.

بهنامجو بیان کرد: بنیاد مستضعفان خدمات‌ ارزنده‌ای در مناطق محروم به مردم ارائه کرده و در این زمینه پیشگیری از مهاجرت معکوس در شهرستان‌ها باید مورد توجه واقع شود تا بتوانیم به اهداف خود در راستای محرومیت‌زدایی جامه عمل بپوشانیم و بتوانیم به تمامی اهداف خود در این زمینه دست یابیم.

وی تصریح کرد: اهمیت به فعال‌سازی واحدهای راکد و نیمه‌راکد در استان اولویت اساسی است و درصدد هستیم با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود به تمامی اهداف خود دست یافته و مشکلات و موانع موجود را از سر راه برداریم که این موضوع برای ما حائز اهمیت بوده و تدوین برنامه‌های منسجم اولویت اساسی است.

انتهای پیام/