رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل گفت: اکثر مصوبات سفر وزرا به استان در یک سال اخیر اعم از وزیر راه، جهاد کشاورزی، صمت و ورزش و جوانان محقق شده و یا در مرحله تامین اعتبار برای عملیاتی شدن این مصوبات هستیم.

صدیف بدری در گفت‌وگو با پايگاه خبري تحليلي آذرمغان اظهار کرد: کارخانه تولید آهن اسفنجی با ظرفیت یک میلیون تن و سرمایه‌گذاری ۴ هزار میلیارد تومان در منطقه ویژه اقتصادی اردبیل راه‌اندازی می‌شود.

وی اظهار کرد: راه اندازی این کارخانه اشتغال ۸۰۰ نفر را به همراه خواهد داشت.

اکثر مصوبات سفر وزرا به استان محقق شده است
بدری خاطرنشان کرد: اکثر مصوبات سفر وزرا به استان در یک سال اخیر اعم از وزیر راه، جهاد کشاورزی، صمت و ورزش و جوانان محقق شده و یا در مرحله تامین اعتبار برای عملیاتی شدن این مصوبات هستیم.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در سفر وزیر صمت دو مطالبه استان در راه‌اندازی یک واحد صنعتی بزرگ و همچنین یک واحد معدنی مورد تاکید قرار گرفت که با همکاری شرکت ایدرو قرار است تولید محصولات معدنی رونق گرفته و از طریق فاینانس خارجی تولید، فرآوری و صادرات محصولات معدنی به انجام برسد.

بدری از اختصاص ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌های آبیاری مدرن و همچنین تکمیل واحدها و صنایع تبدیلی و تکمیلی در بخش کشاورزی خبر داد و گفت: در سفر وزیر نیرو نیز برای پایاب سدها و همچنین تکمیل سد عمارت منابع اعتباری مناسب در نظر گرفته شد اما خبری از تخصیص ۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای پایاب سد نئور نیست.

مدیران آب و برق در پیش‌بینی خشکسالی و کم‌آبی دچار قصور شدند
رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل با انتقاد شدید از قطعی مکرر آب و برق در مناطق مختلف استان اردبیل تصریح کرد: بی‌برنامگی و سردرگمی در بخش آب و برق مردم را کلافه کرده و در کنار مشکلات معیشتی و کرونا مردم از این اوضاع عاصی هستند.

بدری بخشی از این نارسائی‌ها را مربوط به مدیریت ضعیف در بخش آب و برق اعلام کرد و افزود: نباید از مدیران سفارشی که خود را مسئول دفتر وزیر و معاونین وزارت نیرو می‌دانند بیش از این انتظار داشته باشیم در حالی که اردبیل به مدیران کاربلد و دوراندیش نیاز دارد که باید از اوایل بهار به فکر تامین منابع آب و برق با توجه به خشکسالی و کم‌آبی بودند.

وی ادامه داد: مدیران این حوزه باید جوابگو باشند و به دور از حاشیه‌ها و روزمرگی‌ها هر چه سریعتر مساله انتقال آب از قزل اوزن و ارس به اردبیل و اجرای مودل دوم تصفیه‌خانه آب اردبیل را در اولویت قرار دهند.

در استان اردبیل بیشترین فشار قطعی برق متوجه واحدهای صنعتی شده است
رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل نارضایتی صنعتگران را از قطعی وقت و بی‌وقت برق یادآور شد و بیان کرد: در استان همسایه آذربایجان شرقی تنها در روزهای پنجشنبه و جمعه قطعی برق زمینه تعطیلی واحدهای صنعتی را فراهم می‌آورد در حالی که ما به دلیل بی‌تدبیری بیشترین فشار قطعی برق را متوجه واحدهای صنعتی می‌کنیم.

بدری به تعامل مجلس با دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: با پیروزی رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری تلاش‌مان بر این خواهد بود تا با تعامل در حوزه عمران هم در بخش ملی و هم استانی فعالیت‌ها را به سمتی به پیش ببریم تا طرح‌های نیمه تمام به سرانجام برسد.

وی با قدردانی از دست‌اندرکاران انتخابات ریاست جمهوری و شوراها و مشارکت بالای مردم در انتخابات ۲۸ خرداد اظهار کرد: هرچند در انتخابات شوراها برخی حواشی را شاهد بودیم اما امیدواریم این انتخابات تجربه‌ای گرانسنگ باشد تا در انتخاب عوامل اجرایی و نظارت دقت بیشتری کرده تا از آرای مردم صیانت شود.

بیش از ۵۰۰ کیلومتر از راه‌های استان از ردیف اعتبار ملی بهره‌مند شده است
نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی اولویت توسعه استان را در بخش‌های زیرساختی به ویژه تکمیل راه آهن اردبیل و توسعه بزرگراه‌ها یادآور شد و بیان کرد: در چند سال اخیر بیش از ۵۰۰ کیلومتر از راه‌های استان از ردیف اعتبار ملی بهره‌مند شده و در حال حاضر در محورهای مختلف نظیر اردبیل – سرچم، نمین – آستارا، اردبیل – مشگین‌شهر، گرمی – بیله‌سوار و پارس‌آباد – مشگین‌شهر طرح‌های بزرگراهی در حال اجراست.

بدری با اشاره به حفاری تونل دوم حیران به طول ۸۰۰ متر تصریح کرد: تاکنون ۱۶۵ متر عملیات حفاری انجام شده و از هر دو طرف یک کیلومتر تعریض محور اردبیل به سمت آستارا در حال انجام است.

وی با بیان اینکه از محل سفر رئیس جمهور و مدیران بانک‌ها اعتبار ویژه برای توسعه بزرگراه‌ها اختصاص یافته است، اظهار کرد: تا آخر سال آینده بزرگراه اردبیل – سرچم تا فیروزآباد تکمیل و محور اردبیل – مشگین‌شهر و گرمی به بیله‌سوار نیز تا حدود زیادی اجرایی و عملیاتی شده و با انتخاب پیمانکار کار توسعه بزرگراه نیر – سراب آغاز می‌شود.

۵۵ درصد جمعیت شهر اردبیل برخوردار از شبکه جمع‌آوری فاضلاب است
رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل با بیان اینکه ۵۵ درصد جمعیت شهر اردبیل برخوردار از شبکه جمع‌آوری فاضلاب است و باید مابقی این پروژه به سرعت اجرایی شود، خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۴۰ میلیارد تومان منابع برای فاضلاب محلات حاشیه شهر اختصاص یافته است.

بدری افزود: امسال نیز قرار است از ردیف‌های مختلف ۱۰۰ میلیارد تومان برای مدیریت آب و فاضلاب اختصاص یابد تا پروژه‌های نیمه تمام به سرانجام برسند.

وی از اختصاص ۴۳۸ میلیارد تومان اعتبار برای آبرسانی به روستاها خبر داد و گفت: در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان قرار شد براساس شاخص‌های تعریف شده این منابع جذب طرح‌های نیمه تمام آبرسانی روستایی در سالجاری شود.

انتهای پیام/