به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، همزمان با سراسر کشور چهارمین رزمایش شمیم حسینی (مواسات و کمک مومنانه) با توجه به شرایط کرونایی و با هدف کمک به نیازمندان به همت اوقاف و امور خیریه استان اردبیل در امامزاده سید صدرالدین برگزار شد. حجت‌الاسلام مهدی ستوده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل در این […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، همزمان با سراسر کشور چهارمین رزمایش شمیم حسینی (مواسات و کمک مومنانه) با توجه به شرایط کرونایی و با هدف کمک به نیازمندان به همت اوقاف و امور خیریه استان اردبیل در امامزاده سید صدرالدین برگزار شد.

حجت‌الاسلام مهدی ستوده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل در این مراسم اظهار کرد: در قالب این طرح کشوری به همت خیرین و واقفین بسته‌های معیشتی و همچنین تحصیلی برای دانش‌آموزان در آستانه سال تحصیلی تهیه و تدارک دیده شده تا با توزیع این بسته‌ها بخشی از نیازمندی خانواده‌ها برطرف شود.

وی تصریح کرد: طرح شمیم حسینی همزمان با سراسر کشور در استان اردبیل نیز به همت اداره کل اوقاف و امور خیریه، خیرین و نهادهای فرهنگی و مذهبی برگزار می‌شود تا در قالب این طرح چهار هزار بسته معیشتی و یک‌هزار بسته تحصیلی در بین گروه‌ها و جامعه هدف توزیع شود.

وی گفت: هدف اصلی از اجرای این طرح یاری رساندن به نیازمندان واقعی و خانواده‌هایی است که در ایام کرونا در تأمین معاش و زندگی خود با مشکلات و دغدغه‌های جدی روبه‌رو شدند که با تهیه بسته‌های غذایی، بهداشتی و همچنین تحصیلی برای دانش‌آموزان آنها سعی می‌شود به یاری آنها بشتابیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل افزود: در ایام ماه محرم و در قالب امامزاده‌ها و بقاع متبرکه بیش از ۳۰۰ هزار پرس غذای گرم نیز با همکاری خیرین تهیه و توزیع شده تا اوقاف و امور خیریه در این حرکت و طرح مواسات و کمک مؤمنانه بتواند نقش‌آفرینی کند.

چهارمین رزمایش شمیم حسینی در اردبیل برگزار شد

رقابت ۷۵ قاری در مسابقات قرآنی اوقاف

ستوده همچنین به برگزاری چهل و چهارمین دوره مسابقات قرآنی ویژه سازمان اوقاف و امور خیریه اشاره کرد و ادامه داد: برای معرفی قاریان برتر در پنج رشته حفظ، قرائت، تحقیق، ترتیل، دعا و تواشیح‌خوانی در سطح ملی و بین‌المللی، مسابقات در استان اردبیل نیز در دو مرحله برگزار شده تا نفرات برتر استانی به سطح ملی معرفی شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: قرار است بعد از سپری شدن مراحل شهرستانی، استانی و مرحله کشوری نفرات برتر در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم که همزمان با عید مبعث برگزار خواهد شد، در تهران حضور پیدا کنند.

ستوده اضافه کرد: در مرحله شهرستانی این مسابقات ۳۰۰ نفر در ۲۴ و ۲۵ تیرماه امسال به رقابت پرداختند تا در گروه سنی بالای ۱۸ سال نفرات برتر شهرستان‌ها معرفی شوند.

وی بیان کرد: با معرفی نفرات برتر شهرستانی به تعداد ۷۵ نفر، مرحله استانی در چند روز گذشته برگزار شد تا از بین این نفرات، برترین‌ها راهی مسابقات کشوری شوند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل اظهار کرد: با دعوت از داوران بین‌المللی سعی کردیم تا قضاوت شایسته‌ای را در بین راه یافتگان به مرحله استانی شاهد باشیم تا در مجموع ۱۲ نفر از استان به مرحله کشوری راه پیدا کنند.

ستوده استان اردبیل را استانی پرآوازه در سطح مسابقات قرآنی در رشته‌های مختلف اعلام کرد و گفت: امیدواریم در سطح ملی و بین‌المللی نیز برگزیدگان استان اردبیل بتوانند درخشش داشته و برای این استان افتخاری بزرگ در سطح مسابقات قرآنی کسب کنند.

چهارمین رزمایش شمیم حسینی در اردبیل برگزار شد

انتهای پیام/

منبع