به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، «مولود چاووش‌ اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه امروز پنجشنبه در نشست خبری سالانه خود با خبرنگاران در آنکارا در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره اغتشاشات پراکنده اخیر در ایران گفت: ایران برای پایان یافتن این رویدادها اقداماتی را انجام داده […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، «مولود چاووش‌ اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه امروز پنجشنبه در نشست خبری سالانه خود با خبرنگاران در آنکارا در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره اغتشاشات پراکنده اخیر در ایران گفت: ایران برای پایان یافتن این رویدادها اقداماتی را انجام داده است. در هر حال ثبات یک کشور همسایه برای ترکیه اهمیت دارد.

وزیر خارجه ترکیه در این باره تاکید کرد: ثبات در ایران نه تنها از بُعد اقتصادی و همکاری‌ های دوجانبه، بلکه از لحاظ امنیتی و مبارزه با قاچاق انسان و مهاجرت غیرقانونی نیز برای آنکارا اهمیت دارد.

«مولود چاووش‌ اوغلو» در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: ترکیه بر ادامه ثبات، ایجاد صلح و آرامش و حل و فصل سریع مشکلات در ایران تاکید دارد.

وی در نشست مطبوعاتی امروز خود با خبرنگاران در آنکارا درباره تعویق سفر برنامه ریزی شده سید ابراهیم رییسی رئیس جمهور اسلامی ایران به ترکیه نیز گفت: سفر رئیسی به درخواست طرف ایرانی به تعویق افتاده است.

این مقام ترکیه در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره علت تعویق سفر برنامه ریزی شده رئیس جمهور ایران به ترکیه اضافه کرد: امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران طی تماس تلفنی با من خواستار تعویق این سفر شد.

وزیر امور خارجه ترکیه در ادامه خاطر نشان کرد: امیرعبداللهیان همچنین با اعلام اینکه مایل به سفر رئیسی به ترکیه در سال جدید میلاد است، از آنکارا خواست تا تاریخ جدیدی را برای سفر مذکور مذکور هماهنگ کنیم.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر