استاندار اردبیل گفت: پیگیری تأمین منابع از محل تهاتر نفت از جمله اقداماتی است که در راستای سرعت‌بخشی به اجرای پروژه‌ها، از این منابع استفاده می‌شود.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي آذرمغان به نقل از استانداری اردبیل، سیدحامد عاملی در نشست با اعضای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان اظهار کرد: در طول یک‌سال اخیر علی‌رغم محدودیت‌های اعتباری، تلاش شده از رکود پروژه‌های عمرانی جلوگیری شود و اقدامات مختلفی در زمینه فعال‌سازی پروژه‌های راکد، اجرای برنامه پیشرفت، آب‌رسانی، احداث بزرگراه، آسفالت‌ریزی، پیشرفت پروژه راه‌آهن و احیای واحدهای تولیدی راکد انجام یافته است.

وی افزود: با توجه به رتبه‌های ۲۵ و ۲۶ استان اردبیل در بخش‌های مختلف اعم از اقتصادی و فرهنگی و پایین بودن بهره‌مندی استان در شاخص‌های مختلف، لازم است توسعه زیرساخت‌ها را که زیربنای پیشرفت استان است، محدود به منابع دولتی نکرده و از محل‌های مختلف، منابعی را برای اجرای زیرساخت‌های ضروری تأمین کنیم.

تخت‌های بیمارستانی استان اردبیل در حال افزایش است

استاندار اردبیل ادامه داد: پیگیری تأمین منابع از محل تهاتر نفت از جمله اقداماتی است که در راستای سرعت‌بخشی به اجرای پروژه‌ها، از این منابع استفاده می‌شود.

عاملی گفت: کمبود تخت‌های بیمارستان از جمله مشکلات حوزه بهداشت و درمان استان بوده که در این راستا پروژه بیمارستان ۵۰۰ تخت‌خوابی در حال اجرا است و باید برای جذب منابع و تکمیل این بیمارستان و اضافه شدن تخت‌های جدید بیمارستانی، به‌دنبال رفع موانع جذب اعتبارات باشیم.

وی تصریح کرد: پیگیری‌ها در بخش اقتصادی و تدوین و اجرای برنامه پیشرفت استان اردبیل با استناد به ظرفیت‌های موجود، از دیگر اقدامات مهم است که اجرایی شدن کامل این برنامه نیازمند زمان بوده و در قالب این برنامه و سایر برنامه‌ها، رونق تولید و اشتغال‌زایی نیز ترسیم شده است.

انجام ۲ سفر شهرستانی رسمی به شهرستان‌ها/ برنامه‌ریزی برای اجرای طرح خانه معیشت روستایی

استاندار اردبیل گفت: سفرهای شهرستانی در طول یک‌سال از جمله اقدامات مهمی بوده که طی این مدت ۲ سفر رسمی به شهرستان‌های استان انجام و مشکلات این شهرستان‌ها از نزدیک بررسی شده است.

عاملی افزود: برنامه‌ریزی برای اجرای طرح خانه معیشت روستایی با هدف اشتغال‌زایی خرد، از دیگر برنامه‌ها است که این طرح نیازمند جذب منابع تسهیلاتی بوده و با تأمین آن به راحتی قابل اجرا خواهد بود.

وی بیان کرد: وضعیت نامناسب و پایین رتبه‌های کنکور استان اردبیل نیازمند توجه به جنبه‌های آموزشی و ارتقای این وضعیت با برگزاری کلاس‌های تقویتی است و علاوه بر این موضوع، باید توجه به امور پرورشی و بهداشتی نیز در اولویت قرار گیرد.

انتهای پیام/

منبع